اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

فرستادگان امام رضا(ع) در یک قدمی کربلا / کاروان پیاده مشهد – کربلا وارد عراق شد.

فرستادگان امام رضا(ع) در یک قدمی کربلا / کاروان پیاده مشهد - کربلا وارد عراق شد

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، اعضای این کاروان که ۱۷ تیرماه سفر معنوی خود را برای بیست و یکمین سال متوالی از مشهد مقدس به مقصد کربلا آغاز کرده‌اند، بعد از حدود ۵۰ روز پیاده‌روی، امروز از طریق مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند و ادامه سفر معنوی خود را با پای پیاده در خاک عراق طی خواهند کرد.

هدف کاروان پیاده انصارالحسین (ع)، گسترش معارف حسینی و نشر فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت است. این کاروان از شهرهایی در پنج استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور کرده و بعد از رسیدن به مرز شلمچه و طی فرآیندهای قانونی، وارد خاک عراق شد.

طول مسیر پیاده‌روی این کاروان ۲۶۰۰ کیلومتر است که ۲هزار کیلومتر آن در خاک ایران و ۶۰۰ کیلومتر آن در خاک عراق است و در طول مسیر در هر شهر در ایران و عراق مورد استقبال، مسئولان محلی، اقشار مختلف مردم و هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرند.

زائران این کاروان در روز اربعین به زیارت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مشرف می‌شوند و نائب‌الزیاره تمام مردم ایران و مشتاقان زیارت خواهند بود.

کاروان پیاده انصار‌الحسین (ع) بعد از زیارت در کربلا، نجف اشرف، کاظمین و سامرا، آخر ماه صفر به مشهد مقدس باز می‌گردند و در عرصه میدان شهدا مورد استقبال مسئولان استان خراسان رضوی و اقشار مختلف مردم قرار خواهند گرفت.

کاروان پیاده انصارالحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) است که بیست و یک سال متوالی است این حرکت فرهنگی را آغاز کرده و زائران مسیر ۲۶۰۰ کیلومتری مشهد – کربلا را با پای پیاده طی می‌کنند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.