اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

با همراهی معاون گردشگری کشور محقق شد.

مذاکره بخش خصوصی گردشگری ایران با تشکل TAAP پاکستان

 

مذاکره بخش خصوصی گردشگری ایران با تشکل TAAP پاکستان

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با همراهی علی‌اصغر شالبافیان و مقامات پاکستانی، امروز سه‌شنبه یکم شهریور ماه ۱۴۰۱ زمینه گفت‌وگو و تعامل بخش خصوصی دو کشور در زمینه توسعه روابط در بخش گردشگری سلامت و سیاحت فراهم شد.

بررسی چالش‌ها و تدبیر به منظور رفع موانع در زمینه‌هایی از جمله تهیه بسته‌های سفر با علایق ویژه، تورهای ترکیبی، معرفی خدمات درمانی و پزشکی، پوشش بیمه و نیز ایجاد زمینه و پذیرش شیعیان از جمله سرفصل مباحثی بوده است که میان بخش خصوصی گردشگری دو کشور مطرح و مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

تشکل TAAP معادل Travel Association Agancy of Pakestan تشکلی حرفه‌ای متشکل از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ورودی و خروجی‌ فعال در کشور پاکستان  است که موفقیت در پیشبرد تعاملات و تورهای گردشگری دو سویه از کشورهای مختلف را در کارنامه خود دارند.

این بخش از نشست فعالان گردشگری ایران و پاکستان در پی سفر هیئت ایرانی متشکل از معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فعالان بخش خصوصی و همراهی وزارت امور خارجه در شهر کراچی انجام شده است که هدف از این سفر معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در قالب نشست‌های تخصصی Iran Tourism Roadshow  و نیز برگزاری نشست‌های تجاری – تجاری یا B to B در سه بخش گردشگری سلامت، زیارت و سیاحت اعلام شده است.

 بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا‌کنون نشست بخش خصوصی با موضوع گردشگری زیارتی در روز نخست سفر هیئت ایرانی یعنی یکشنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ انجام گرفته است و نشست با تشکل ATTP نیز امروز به عنوان آخرین روز سفر مربوطه انجام شده است تا بر اساس مذاکرات صورت گرفته، ورود عملیاتی به شکوفایی بازار گردشگری ایران و پاکستان محقق شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.