اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

با رویکرد توسعه گردشگری زیارتی

نشست BtoB گردشگری ایران و پاکستان برگزار شد.

 

نشست BtoB گردشگری ایران و پاکستان برگزار شد

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ جلسه تجاری – تجاری یا B۲B با حضور بیش از ۴۰ نفر از فعالان گردشگری دو کشور ایران و پاکستان، شامل دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری، جامعه تورگردانان، هلدینگ‌‌ و نمایندگان دولتی از جمهوری اسلامی ایران و مدیران کاروان‌های زیارتی و مقامات دولتی کشور پاکستان با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت امور خارجه برگزار شد.

تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش حمل‌و‌نقل، امکان تمدید زمان و مبلغ بیمه، موانع صدور ویزا و نحوه پذیرش تست پی‌سی‌آر از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.
در گردهمایی مذکور بیان ظرفیت‌های حوزه گردشگری از جنبه‌های مختلف توسط بخش خصوصی گردشگری ایران و مطرح کردن چالش‌ها و موانع از سوی طرف پاکستانی انجام شد تا در پی تعامل صورت گرفته ضمن ارائه توضیحات و بیان راهکار از سوی ایران، امکان اقدامات اجرایی در نشست‌های آتی بررسی شود.
با توجه به اینکه کشور پاکستان جزو پنج کشور هدف جمهوری اسلامی ایران در توسعه گردشگری به شمار می‌آید، از این رو رفع چالش‌های موجود در روابط دو کشور از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
نشست تجاری- تجاری با مدیران کاروان‌های زیارتی جزو بخش نخست برنامه هیات گردشگری اعزامی از ایران به شمار می‌آید که از تاریخ ۳۰ مرداد ماه جاری لغایت یکم شهریور در شهر کراچی کشور پاکستان در حال برگزاری است.
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.