اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

عضویت رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در شواری سیاست‌گذاری بنیاد گردشگری پروفسور جعفری

عضویت رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در شواری سیاست‌گذاری بنیاد گردشگری پروفسور جعفری

به‌گزارش میراث‌آریا، به‌نقل از روابط‌عمومی بنیاد پروفسور جعفری، لوح عضویت محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور حسن تقی‌زاده انصاری رئیس هیئت‌مدیره بنیاد، شب گذشته دوشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱ تقدیم او شد.

بنیاد بین‌المللی گردشگری پروفسور جعفری با حضور جمعی از علاقه‌مندان، فعالان و استادان دانشگاه با پشتوانه میراث به یاد مانده از شخصیت برجسته پروفسور جعفر جعفری مشهور به پدر علم گردشگری در جهان و بهره‌گیری از تجارب علمی بیش از نیم‌قرن او در سال‌جاری تاسیس و فعالیت‌های خود را با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی آغاز کرده است.

هدف این بنیاد ترویج و حمایت‌های علمی و پژوهشی برای توسعه پایدار گردشگری و ارتقای تعاملات علمی و کاربردی به‌منظور ارتقای دانش ذی‌نفعان و افزایش کیفیت خدمات گردشگری و مهمان‌نوازی، با بهره‌گیری از روش‌های نوین بین‌المللی، و همچنین حمایت از دانش‌پژوهان و تشویق و ترغیب دارندگان ایده‌های نوآورانه و خلاقانه است.

بر اساس توافق با شهرداری اصفهان از سال ۹۴ محل سکونت اجدادی پروفسور جعفری متعلق به مرحوم سید شفتی در اصفهان برای مرمت و آماده‌سازی و استفاده برای بخشی از مامویت‌های بنیاد پیش‌بینی شده است.

مرحوم سید شفتی علاوه بر ساخت مسجد سید بیش از ۹۰ کاروانسرا را نیز در دوره تاریخی گذشته در کشور ایجاد کرده بود که به نوعی هتل‌های زنجیره‌ای در آن عصر محسوب می‌شوند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.