اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

استقبال چشمگیر از پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو دبی

 

استقبال چشمگیر از پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو دبی

به‌گزارش میراث‌آریا، پاویون کشورمان که به‌عنوان یکی از هشت پاویون برتر اکسپو انتخاب شده، امروز از طریق ویدئوکنفرانس توسط وزیر صمت افتتاح خواهد شد.

پاویون ایران در زون تحرک و در کنار پاویون کشورهای فرانسه و شیلی قرار دارد و شعار پاویون کشورمان «ایران تمدن کهن و استوار تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» است.

همزمان با استقبال بازدیدکنندگان از پاویون کشورمان در رویداد اکسپو ۲۰۲۰ دبی، وزیر امور خارجه تایلند به‌عنوان اولین مقام خارجی و رسمی از پاویون جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

پاویون تحرک بزرگ‌ترین آسانسور مسافری جهان را در شکل مثلثی خود جای داده است و یک آمفی تئاتر در بیرون آن قرار دارد.

این پاویون، دنیای فیزیکی و دیجیتالی را به هم متصل می‌کند و به بازدیدکنندگان زمانی را نشان می‌دهد که در آن کالاها، اطلاعات و ایده‌ها سریعتر از هروقت دیگری به اشتراک گذاشته می‌شوند. در اینجا می‌توانید سفر نژاد بشر را در دنیایی به هم پیوسته مشاهده کنید که با تحرک تغییر کرده و به شهر هوشمندی قدم بگذارید که با استفاده از هوش مصنوعی و غیره ایجاد شده است.

در این پاویون می‌توانید شاهد بزرگ‌ترین سفرهای انسان، از اولین سفرها تا سفرهایی فراتر از زمین باشید؛ ضمن اینکه فناوری هایپرلوپ فوق سریع و آینده ماموریت‌ها در مریخ نیز در این بخش نشان داده شده است. همچنین در یک مدار ۳۴۰ متری امکان تماشای آخرین نوآوری‌های تحرک را خواهید داشت.

پاویون جمهوری اسلامی ایران ۲,۰۱۴ مترمربع مساحت دارد و در همسایگی پاویون کشورهای فرانسه و پرو در منطقه موضوعی تحرک خودنمایی می‌کند. پاویون ایران ترکیبی از معماری سنتی و معاصر و با الهام از قصه‌های هزار و یک شب است که توسط «گروه طراحی شیفت» (Shift Process Practice) طراحی شده است. غرفه مذکور، اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگ ایران (تمدن و سنت‌های باستانی، آداب‌ورسوم و مردم) را نمایش می‌دهد و به همزیستی صلح‌آمیز اشاره دارد.

این پاویون شامل ۹ ساختمان مجزای آبی‌رنگ است که هر یک به بخشی از تاریخ معاصر ایران اختصاص دارند. جوی‌های آبی که در پیاده‌روها جریان دارد، با الهام از معماری ایرانی است و این جریان‌های بسیار کوچک آب به خنک‌سازی فضای بیرون پاویون کمک می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های این محل، وجود صدها توپ تهیه‌شده با خاک رس نسوز است که این نوع خاک رس برای ساخت‌وساز در مناطق گرم و خشک ایران استفاده می‌شود. این توپ‌های رسی یکی از جاذبه‌های بصری پاویون ایران هستند.

ضمن اینکه بازدیدکنندگان شانس بافت فرش ایرانی را با کمک استاد فرش‌بافی خواهند داشت. در واقع، هر گره فرش می‌تواند منجر به عاطفه و دوستی عمیق و دوطرفه بین مردم جهان شود. علاوه بر این، در شربت‌خانه پاویون امکان چشیدن طعم چای‌های گیاهی و سنتی ایرانی و شربت‌های گوارا وجود دارد که خواص سلامتی متعددی برای بدن دارند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.