اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

نشست تخصصی معاونان سرمایه‌گذاری استان‌ها -6

نصرالله پژمانفر: مجلس برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آمادگی دارد.

نصرالله پژمانفر: مجلس برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آمادگی دارد

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، نشست تخصصی معاونان سرمایه‌گذاری ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها با حضور معاون گردشگری و معاون توسعه مدیریت و منابع امروز دوشنبه سوم مرداد ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

نصرالله پژمانفر رئیس کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: «این قصه تلخ را ده‌ها بار مرور کردیم، متاسفانه تمام کارهای جاری و و عمرانی کشور متوقف بر نفت بوده است. این سیاست از سال ۵۴ در کشور اجرا شده و مختص دولت خاصی نبوده است، اما باید به سمت توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد اشتغال پایدار برویم.»

او تصریح کرد: «متأسفانه به فرصت‌هایی که می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار در کشور کمک کند، توجه و نگاه نکردیم. بیش از هزار همت تسهیلات تبصره‌ای به مردم می‌دهیم که نه تنها مشکلات مردم را رفع نمی‌کند، بلکه بیشتر هم می‌کند. اگر این هزار همت را به وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری اختصاص می‌دادیم و در استان‌ها توزیع می‌کردیم، چقدر می‌توانست اشتغال ایجاد کند؟ در این زمینه در گذشته بد عمل شده است و ما هم بد عمل کردیم.»

پژمانفر ادامه داد: «متاسفانه تسهیلات به شکل خرد و به بدترین شکل ممکن داده شده است. یکی از ظرفیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد، در حوزه گردشگری است که می‌تواند با جذب گردشگران خارجی در مقابل تهاجم‌هایی که به لحاظ فرهنگی و تمدنی به کشور وارد می‌شود، بایستد.»

رئیس کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: «آمادگی داریم با معاونت گردشگری در ارتباط با موضوع سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و موانعی که برای صدور مجوزها و تغییر کاربری وجود دارد، همکاری کنیم و تک تک مسائل را مورد بررسی قرار دهیم و مسائل را به سرعت در قالب استفساریه حل کنیم.»

او افزود: «معاونت گردشگری تمام مسائلی را که در رابطه با صدور مجوزهایی و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری وجود دارد، احصا و شناسایی کند تا ما عدم همکاری دستگاه‌ها در این زمینه را در کمیسیون اصل نود مطرح و موارد قانونی را به آن‌ها اعلام کنیم.»

پژمانفر تصریح کرد: «بسیاری از دستگاه‌ها در اجرای قانون در حوزه سرمایه‌گذاری مقاومت می‌کنند، باید آن‌ها را ملزم به اجرای قانون کنیم. تحقق این موضوع به اشتغال پایدار کمک می‌کند و شرایط را برای عبور از اقتصاد مبتنی بر نفت را فراهم می‌کند.»

رئیس کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: «نفت روزی تمام می‌شود، اما گردشگری هر روز می‌تواند توسعه پیدا کند.»

در ادامه معاونان سرمایه‌گذاری دو استان به نمایندگی از سایر معاونان سرمایه‌گذاری مشکلات خود را با پژمانفر مطرح کردند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.