اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

نشست تخصصی معاونان سرمایه‌گذاری استان‌ها -5

کوشش تبار: برای بهره‌برداری از ۳۴۸ طرح گردشگری با بیش از ۷۶درصد پیشرفت فیزیکی برنامه‌ریزی شده است.

 

کوشش تبار: برای بهره‌برداری از 348 طرح گردشگری با بیش از 76درصد پیشرفت فیزیکی برنامه‌ریزی شده است

 به‌گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، نشست تخصصی معاونان سرمایه‌گذاری ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها با حضور معاون گردشگری و معاون توسعه مدیریت و منابع امروز دوشنبه سوم مرداد ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه گردشگری آینده کشور است، عنوان کرد و افزود: «آینده ایران در وزارت نفت و وزارت صمت نیست، بلکه در این وزارتخانه و گردشگری است. چه آن بخش که موهبت خدا‌وند است و چه آنچه که از پیشینیان به ما رسیده اهمیت ویژه‌ای دارد.»

او با اشاره به اهمیت معاونت‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها، افزود: «جذب سرمایه در شرایط فعلی و با موانعی که برای صدور مجوز وجود دارد، سخت است و شما باید برای این موضوع برنامه‌ریزی جدی انجام دهید.»

کوشش تبار از بهبود محیط کسب و کار به‌عنوان عامل اصلی کنترل تورم در کوتاه‌مدت نام برد و گفت: «ماحصل حوزه گردشگری منجر به رونق کسب و‌کار و کنترل تورم می‌شود. بهبود محیط کسب و‌کار متاثر از رفتارسازی ما و شماست.»

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از انگیزه پیگیری و تغییر روش مدیریتی به‌عنوان دو موضوع مهم در پیشبرد ماموریت‌ها نام برد و بر اهمیت پیگیری استفاده از منابع تبصره ۱۸ تاکید کرد.

او ‌با اشاره به آمار طرح‌های نیمه‌کاره گردشگری در استان و تاکید بر تکمیل این طرح‌ها، بیان کرد: «۳۴۸ طرح و نزدیک ۱۵,۹درصد کل پروژه‌های کشور مربوط به حوزه گردشگری است که بالای ۷۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. همچنین ۲۱۷ طرح گردشگری و حدود ۱۸درصد مطابق برنامه پیش رفته‌اند و ۱۰۷ طرح عقب‌تر از برنامه هستند. همچنین مهلت اجرای ۲۴ طرح گردشگری به پایان رسیده و به بهره‌برداری نرسیده‌ا‌ند.»

کوشش‌تبار تصریح کرد: «همچنین پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۱۴۰۱ برای ۵۶۹۳ نفر در حوزه گردشگری اشتغال ایجاد شود. باید سهم‌ خود را بدانید و برای آن برنامه‌ریزی کنید.»

او در ادامه به آمار طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۷۵ درصد که در اولویت دوم و دو ساله برای بهره‌برداری قرار دارند، اشاره کرد و گفت: «برای اتمام این پروژه‌ها باید علت عدم پیشرفتشان شناسایی و موانع ریشه‌یابی و برطرف شود. در این راستا باید با سرمایه‌گذاران ایجاد اعتماد کرد.»

اهمیت برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر از کشورهای همسایه همچنین همکاری با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه حفظ و صیانت از ابنیه تاریخی دیگر مواردی بود که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به آن‌ها اشاره کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.