اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

اکسپو دوبی ۲۰۲۰، مهم‌ترین رویداد گردشگری در خاورمیانه، افتتاح شد.

 

اکسپو دوبی 2020، مهم‌ترین رویداد گردشگری در خاورمیانه، افتتاح شد

به‌گزارش میراث‌آریا، اکسپو ۲۰۲۰ دبی، روز پنجشنبه با مراسم فاخر آتش‌بازی، موسیقی و پیام‌رسانی درباره قدرت همکاری جهانی برای رسیدن به آینده‌ای پایدارتر افتتاح شد.

خوانندگانی از کشوهای مختلف مانند ایتالیا، انگلستان، چین و عربستان در مراسم افتتاحیه برنامه اجرا کردند که تصویرشان در فضاهای عمومی در سراسر امارات نمایش داده می‌شد.

دبی، قطب گردشگری، تجاری و تجاری منطقه، امیدوار است با جذب ۲۵ میلیون بازدید تجاری و گردشگری از نمایشگاه جهانی که از صفر و در زمینی به مساحت ۴.۳ کیلومتر مربع در بیابان ساخته شده است، اقتصاد خود را تقویت کند.

چشم بسیاری از کشورها و شرکت‌ها نیز به دنبال این نمایشگاه به عنوان اولین رویداد بزرگ جهانی از زمان شیوع ویروس کرونا است تا بتوانند به طریقی تجارت و سرمایه‌گذاری در کشور خود را افزایش دهند.

سایت کامل نمایشگاه بعد از یک سال تأخیر به دلیل همه‌گیری کرونا، روز جمعه درهای خود را برای غرفه‌داران تقریباً ۲۰۰ کشور باز می‌کند. این رویداد که هشت سال پیش و بعد از پایان نمایشگاه ۲۰۱۵ در میلان ایتالیا برنامه‌ریزی شد، حدود ۶.۸ میلیارد دلار هزینه داشته است.

مقامات دبی عنوان می‌کنند که قصد دارند نمایشگاه فرهنگی، فناوری و معماری تحت شعار «اتصال ذهن‌ها و خلق آینده»، نمایشی از نبوغ باشد و مکانی باشد که در آن چالش‌های جهانی مانند تغییرات اقلیمی، درگیری‌های منطقه‌ای و رشد اقتصادی با هم مورد توجه قرار بگیرند.

این رویداد احتمالا باعدم تمایل جهانی به سفر روبرو خواهد شد و بسیاری از رویدادهای آن به صورت آنلاین به و زنده پخش می‌شوند. اما اکسپو دبی همچنان رسما انتظار دارد بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به نمایشگاه میلان و بیش از دو برابر جمعیت امارات متحده عربی را جذب این رویداد کند.

ریم الهاشمی، مدیر کل اکسپو دبی ۲۰۲۰، عنوان کرد: «ما اطمینان کامل داریم که با مسئولیت‌پذیری در مدیریت شرایط و وضعیت کرونا و همچنین ارائه یک برنامه هیجان‌انگیز برای بازدیدکنندگان، می‌توانیم با باز کردن درهای نمایشگاه به روی عموم و در عین حال با محتاطانه عمل کردن در حفظ ایمنی و سلامت مردم، این رویداد را با موفقیت برگزار کنیم.»

دولت امارات بیشتر محدودیت‌های مربوط به کرونا را برداشته است، اما شرکت‌کنندگان بالای ۱۸ سال در اکسپو باید از ماسک استفاده کنند و کارت واکسیناسیون یا آزمایش منفی کووید ۱۹ خود را ارائه بدهند.

قبل از همه‌گیری، شرکت مشاوره EY پیش‌بینی کرده بود که این نمایشگاه در طول شش ماه خود ۱.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی امارات را تامین خواهد کرد؛ اما حالا که شیوع کرونا بر برگزاری و استقبال از این نمایشگاه تاثیر گذاشته است، باید منتظر بود تا مشخص شود این سهم از تولید ناخالص داخلی به چه میزان کاهش پیدا خواهد کرد.

* ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.