اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

نخستین مراسم توسعه گردشگری ایران‌‌کهن با خلاقیت و نگاه دانش‌بنیان – 3

رئیس جهاد دانشگاهی: باید به فناوری‌های نرم در حوزه گردشگری توجه کرد.

 

رئیس جهاد دانشگاهی: باید به فناوری‌های نرم در حوزه گردشگری توجه کرد

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رئیس جهاد دانشگاهی امروز سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در نخستین مراسم توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و نگاه دانش‌بنیان که با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: «فناوری یک موضوع جذاب در تمام زمینه‌هاست که به آن پرداخته شده است.»

او افزود: «انسان دو بعد جسمی و روحی دارد. یک دسته فناوری‌هایی را داریم که وابسته به زندگی سخت افزاری ما هستند که بسیار خوب توسعه پیدا کردند و به سمت جسم انسان‌ها رفته‌ است. امروز بشر به رفع نیاز کامل جسمی‌اش رسیده است اما روح آن آرام نیست و نیاز دارد حالش خوب باشد.»

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: «امروز در دورانی زندگی می کنیم که انسان نیاز به فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دارد.»

او ادامه داد: «در سال‌های زندگی می‌کنیم که به فناوری‌های نرم و فرهنگی اختصاص دارد. گردشگری، نقاشی‌ و فیلمبرداری به‌عنوان فناوری محسوب می‌شود. چیزی که امروز نیاز داریم، نوآوری است.»

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: «همان‌طور که ترکیب خلاقانه در گردشگری موجب تبدیل به گردشگری مجازی می‌شود، نیازمند نوآوری هستیم که بتوانیم این موضوع را گسترش دهیم.»

او درباره اهداف جهاد دانشگاهی گفت: «جهاد دانشگاهی دو  هدف را در  حال حاضر دنبال می‌کند نخست توسعه صنعت و صنایع فرهنگی در بحث تولید و فروش و بازاریابی است و دیگری حرکت به سمت ایجاد زیرساخت‌های صنایع فرهنگی است.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.