اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

در اولین نشست جوانان ونوجوانان سازمان جهانی گردشگری محقق شد.

ایران در میان ۵ کشور منتخب در نشست جوانان سازمان جهانی گردشگری

 

ایران در میان 5 کشور منتخب در نشست جوانان سازمان جهانی گردشگری

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سازمان جهانی گردشگری به‌عنوان آژانس تخصصی گردشگری سازمان ملل متحد که مسئولیت زمینه‌سازی برای توسعه گردشگری مسئولانه، پایدار و در دسترس برای اقشار مختلف را بر عهده دارد و نیز موسسه جیفونی که یک موسسه فرهنگی بین‌المللی ایتالیایی با بیش از ۵۰ سال سابقه در برگزاری فستیوال فیلم برای جوانان است، گردهمایی بزرگی را برای شرکت جوانان و نوجوانان در رده سنی ۱۲ تا ۱۹ سال منتخب کشورهای مختلف دنیا در شهر سورنتو کشور ایتالیا برگزار کرده است.

در این رویداد دو نوجوان ایرانی با استعداد و مسلط به زبان انگلیسی به نام‌های تارا قهرمانی و محمدحسین روهنده از سوی معاونت گردشگری با همکاری وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب و به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند و درباره ایده‌های نسل جوان برای توسعه گردشگری پایدار در قالب اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

درخشش نمایندگان کشورمان و نبوغ آن‌ها باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ۵ کشور منتخب از میان ۶۰ کشور در میان اعضای هیئت‌رئیسه انتخاب شود. جمهوری اسلامی ایران، امارات متحده عربی، پادشاهی مراکش و جمهوری اوروگوئه، کشورهای عضو هیئت رئیسه و نائب رئیس بوده‌اند و البته رئیس هیئت، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) زوراب پولولیکاشویلی هستند.

نظر به اینکه سازمان ملل متحد همواره بر نقش جوانان در ساخت آینده جهان تاکید دارد و با این رویکرد که رهبران آینده باید بتوانند از هم‌اکنون با مسائل و مشکلات موجود جهان امروز آشنا شوند و راه‌حل‌هایی مبتنی بر واقعیت را در ذهن خود شکل دهند، برنامه‌ریزی رویداد مربوطه انجام گرفته است.

بحران کووید و نحوه مواجهه با موارد مشابه در آینده، آشنایی جوانان با مسائل روز گردشگری در مسیر تحقق اهداف توسعه پایدار با هدف بهره‌گیری از راهکارهای خلاق نسل جوان و برپایی کارگاه‌های آموزشی متعدد در حاشیه این نشست و حضور برخی مقامات گردشگری برای تعامل با جوانان شرکت‌کننده نیز از جمله برنامه‌های جانبی رویداد مذکور بوده است.

در این رویداد هدیه‌ای از آثار صنایع‌دستی ایران به زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری اهدا و در نهایت نیز تقدیرنامه‌ای به نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به دلیل تلاش و درخشش آن‌ها از سوی دبیرکل تقدیم شد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.