اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

ائتلاف سازمان جهانی بهداشت و سازمان جهانی گردشگری

 

ائتلاف سازمان جهانی بهداشت و سازمان جهانی گردشگری

به‌گزارش میراث‌آریا، همه‌گیری کرونا اهمیت ایجاد پایداری و انعطاف‌پذیری بیشتر در اقتصاد و سیستم‌های بهداشت عمومی را نشان داده است. دو آژانس سازمان ملل متحد، UNWTO و WHO، با درک نیاز به درس گرفتن از این بحران، همکاری خود را بیشتر توسعه داده و همکاری‌هایشان را تقویت خواهند کرد. در هشتمین نشست سازمان جهانی بهداشت/ابتکار کشورهای کوچک اروپا (SCI) که در بچیچی، مونته‌نگرو برگزار شد، UNWTO مواردی را برای ارتقای سلامت و گردشگری پایدار در کشورهای کوچک، از جمله ۱۱ کشور اروپایی با جمعیت کمتر از ۲ میلیون نفر مطرح کرد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، در این نشست گفت: «کووید-۱۹ نشان داد که هر بحرانی که سلامت، ایمنی و امنیت مردم، جوامع و محیط زیست را تهدید کند برای خود گردشگری نیز خطرآفرین است. من تمام تلاشم را خواهم کرد تا همکاری قوی در همه سطوح سلامت را در دستور کار گردشگری قرار دهم. گردشگران سالم، جوامع سالم، محیط زیست سالم و اقتصاد سالم برای نسل‌های فعلی و آینده اهمیت بالایی دارند.»

بیانیه مونته‌نگرو در مورد بهداشت و گردشگری

این رویداد که با موضوع «به سوی سلامت و رفاه بهتر در کشورهای کوچک منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت» برگزار شد، بر دو موضوع که در حال حاضر در راس دستور کار کشورهای کوچک قرار دارد، تمرکز داشت: موارد اضطراری ‌(پیشگیری بلندمدت، آماده‌سازی سیستم سلامت، سیستم پاسخگویی و بهبود از آسیب‌ها) و توسعه گردشگری سالم و پایدار. به مناسبت این نشست، «نقشه راه به سوی سلامت بهتر در کشورهای کوچک در منطقه اروپایی ۲۰۲۲-۲۰۲۵» ارائه شد و «بیانیه مونته‌نگرو» به اتفاق آرا تصویب شد.

«بیانیه مونته‌نگرو» اذعان دارد که سلامت و گردشگری در جهان امروزی عمیقا به هم مرتبط هستند و رونق سفر و گردشگری برای بهبود اقتصادی، مشاغل و معیشت در کشورهای کوچک بسیار مهم است. این بیانیه تاکید می‌کند که همکاری متقابل ضروری است و از ایجاد ائتلافی در زمینه سلامت و گردشگری که به طور مشترک توسط دفتر منطقه‌ای WHO برای اروپا و UNWTO استقبال و حمایت می‌کند.

همکاری طولانی‌مدت

UNWTO و WHO از زمان شیوع بیماری کرونا، هماهنگی خود را به شکلی منظم حفظ کرده‌اند و WHO در کمیته بحران جهانی گردشگری که در مارس ۲۰۲۰ برای هدایت بخش گردشگری و فرموله کردن واکنش گسترده به چالش بی‌سابقه همه‌گیری کرونا ایجاد شد، شرکت کرده است تا گردشگری با تصمیمات داده‌محور و بر اساس شواهد علمی از سر گرفته شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.