25 خرداد اخبار صنعت گردشگری
ورود برنامههای عملیاتی سند استراتژی ملی صادرات گردشگری به فاز اجرا
به گزارش میراثآریا و به نقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، زاهد شفیعی در نشست با الکساندرا گولووکو نماینده و مشاور بخش استراتژی صادرات و رقابتپذیری مرکز بینالمللی تجارت جهانی (ITC) که روز گذشته سهشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱ با هدف بررسی آغاز فرآیند اجرایی سند استراتژی ملی صادرات گردشگری برگزار شده بود، گفت: «توسعه صادرات گردشگری با هدف افزایش درآمدهای ارزی و اشتغالزایی در کشور یکی از اولویتهای اساسی این وزارتخانه به شمار میرود، از این رو با اتخاذ راهکارهای موثر برای گشایش اقتصادی در دوره تحریمها، استراتژی صادرات گردشگری به معنی ورود هر چه بیشتر و با کیفیتتر گردشگری خارجی با همکاری سازمان توسعه و تجارت و مرکز تجارت جهانی (ITC) در دستور کار قرار گرفت.»
او با بیان اینکه همکاری با مرکز تجارت جهانی (ITC) در قالب پروژهای پنج ساله با هدف شناخت آخرین روشها، روندها و دانش روز جهانی، دستاورد تدوین استراتژی ملی صادرات گردشگری را به همراه داشت، افزود: «بر این اساس با تدوین سند ملی صادرات گردشگری، صنعت گردشگری با دارا بودن چهار مزیت رقابتی شامل گردشگری تاریخیفرهنگی، جامعهمحور، سلامت و اکوتوریسم مورد بررسی قرار گرفت.»
شفیعی با بیان اینکه اکنون با تمرکز بر برنامههای عملیاتی سند استراتژی صادرات، ورود به فاز اجرایی طراحی شده است، یادآور شد: «بر این اساس مرکز تجارت جهانی در خصوص انجام و ارائه کمکهای فنی در قالب ارائه مشاورهها، برگزاری دورههای آموزشی و ارائه تجربیات سایر کشورها، شش پروژه اجرایی مشترک از جمله شناسایی، ارزیابی و رتبهبندی روستاهای هدف گردشگری، تدوین و ارتقای برنامه آموزش گردشگری با حمایت نهادهای شناختهشده بینالمللی، طراحی خوشههای اکوتوریسم و محورهای موضوع، همسو کردن فرآیندهای صدور گواهی با استانداردهای بینالمللی برای شرکتهای علاقهمند به فعالیتهای تخصصی در زمینه خدمات گردشگری سلامت و نیز راهاندازی کمپین ارتباطی در مورد خدمات گردشگری سلامت را آغاز کرده است.
مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامهریزی در پایان تاکید کرد: «حرکت به سوی اهداف تعیین شده و پیشبرد اقدامات اجرایی مذکور با همکاری مشترک بخش دولتی و خصوصی، فعالان گردشگری و نیز کسب مشاوره، حمایت و پشتیبانی مرکز تجارت جهانی (ITC) پیش خواهد رفت و امید آن میرود که بر مبنای این اقدام بتوان گامهای جدی به سوی ارتقای تصویر کشور در بازار بینالمللی گردشگری و دستیابی به مقصد گردشگری شناختهشده در سطح جهان با محصولات متنوع را فراهم ساخت.»
Sorry, the comment form is closed at this time.