اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

در نشست معاون گردشگری با اعضای جامعه تورگردانان کشور مطرح شد.

مطالبه‌گری عامل پویایی و پیشرفت در گردشگری

مطالبه‌گری عامل پویایی و پیشرفت در گردشگری

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در نشست با اعضای جامعه تورگردانان کشور ضمن بررسی پیشنهادها و چالش‌های موجود در زمینه برگزاری تورهای داخلی و خارجی، با ارجاع موضوعات به دفاتر و اداره‌های کل تخصصی معاونت گردشگری و نیز پیگیری موضوعات از ارگان‌ها و نهادهای فرابخشی مرتبط موضوع ارتقای کیفیت خدمات در بخش تورگردانان کشور را در دستور کار قرار داد.

در این نشست معاون گردشگری بر وظیفه پشتیبانی، حمایت و تسهیل‌گری معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد و بیان دیدگاه‌های بخش خصوصی را ضامن حرکت در مسیر پویایی، صحیح و گذر از روزمرگی دانست.

او همچنین از اعضای حاضر خواست از فرصت موجود به منظور استفاده از بودجه تولید محتوا استفاده کنند و تمام ظرفیت‌های پیوسته برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور را فعال کنند.

به گفته معاون گردشگری با تنظیم تقویم نشست‌های دو سویه با روسا و اعضای تشکل‌های تخصصی گردشگری و برنامه‌ریزی انجام شده حاضر به صورت فصلی، دیدارهای پیوسته میان بخش خصوصی و دولتی با هدف بهبود وضعیت این حوزه و ترسیم چشم‌انداز و دستیابی به اهداف همکاری مشترک محقق خواهد شد.

شالبافیان همچنین برخی از اقدامات اخیر از جمله تمدید سه ساله مجوز دفاتر خدمات مسافرتی با هدف کاهش بروکراسی اداری، حمایت از تاسیسات گردشگری در زمینه تعرفه گاز مصرفی، تخصیص سوخت یارانه‌ای ویژه شناورهای گردشگری، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری و اقداماتی از این دست را گام‌های جدی برداشته شده به سمت حمایت از فعالان گردشگری کشور عنوان کرد که بی‌شک با انتقال مسائل جاری جامعه تورگردانان کشور زمینه‌سازی برای رفع چالش‌های این حوزه نیز با تعریف پروژه‌های مشترک پیگیری خواهد شد.

 اعضای حاضر از جامعه تورگردانان نیز در این نشست به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و درباره چالش‌ها و راهکارهای لازم گفتگو کردند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.