اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

برگزاری کارگاه آموزشی کنوانسیون‏‌های ‏عبور و مرور بین‌‏المللی سازمان ملل و سازمان جهانی‏ گمرک

 

برگزاری کارگاه آموزشی کنوانسیون‏‌های ‏عبور و مرور بین‌‏المللی سازمان ملل و سازمان جهانی‏ گمرک

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، در نشست پیشرفته آموزشی کنوانسیون‏‌های ‏عبور و مرور بین‌‏المللی سازمان ملل و سازمان جهانی‏ گمرک که از ۱۸ تا ۲۰ خرداد در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در کشور سوئیس برگزار شد، محمد‌حسین صوفی رئیس هییت‌مدیره و مدیر عامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی ایران به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی به صورت بر خط شرکت کرد.

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، به دعوت رسمی فدراسیون بین‌‏المللی اتومبیل‌رانی (فیا) به‌عنوان یکی از ۱۲ عضو جهانی شورای گمرکی فیا، در این کارگاه سطح پیشرفته که ابتکار مشترک ‏کمیسیون اقتصادی سازمان ملل در اروپا به‌ عنوان متولی‏ کنوانسیون‌های ورود‏ موقت وسایل‏ نقلیه شخصی‏ و تجاری و فیا به ‌عنوان مجری سیستم جهانی کارنه دو پاساژ است به صورت بر خط شرکت کرده است.

در این نشست مقرر شد تا کارگاه ‏‏آموزشی کنوانسیون‌‏های ‏عبور و مرور بین‏‌المللی سازمان ملل و سازمان جهانی‏ گمرک با همکاری فیا برای مدیران وزارتخانه‌ها و  سازمان‌های ذی‌ربط در ایران و همچنین نمایندگانی از کلوپ‌های جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی کشورهای همسایه ایران به زودی به میزبانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی ایران و سازمان همکاری اقتصادی اکو برگزار شود.

کنوانسیون‌های ورود موقت وسایل نقلیه شخصی (۱۹۵۴ نیویورک) و وسایل نقلیه تجاری (۱۹۵۶ ژنو)، دو ابزار قانونی و راهبردی سازمان ملل متحد در حوزه تسهیل تردد بین‏‌المللی وسایل نقلیه شخصی مسافران (گردشگران و تجار) هستند‌. همچنین کارنه دوپاساژ به منزله گذرنامه تردد وسایل نقلیه مذکور، بدون پرداخت حقوق و مالیات گمرکی، ضمیمه هر سه کنوانسیون مذکور است.

اوراق ورود موقت «کارنه دوپاساژ» نیز یک سند‏ گمرکی بین‏المللی و تضمین معتبر بین‏‌المللی برای پوشش حقوق و عوارض ورودی گمرکی است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.