اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرد.

بازگشت صنعت گردشگری ایتالیا به سطح پیش از کرونا در سال ۲۰۲۳

بازگشت صنعت گردشگری ایتالیا به سطح پیش از کرونا در سال 2023

بر اساس گزارش اخیر شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) پیش‌بینی می‌شود بخش گردشگری ایتالیا در سال آینده به سطح قبل از همه‌گیری کرونا (سال ۲۰۱۹) برسد و با سهم ۱۹۴ میلیارد یورویی در تولید ناخالص ملی، به بهبود اقتصادی این کشور کمک شایانی کند.

این گزارش نشان می‌دهد که در ۱۰ سال آینده بخش سفر و گردشگری با نرخ متوسط سالانه ۲,۵ درصد رشد خواهد کرد که پنج برابر نرخ رشد ۰.۵ درصدی کل اقتصاد ایتالیا است. همچنین انتظار می‌رود طی ۱۰ سال آینده در بخش سفر و گردشگری ایتالیا به طور میانگین سالانه بیش از ۵۳ هزار شغل جدید ایجاد شود که در مجموع بیش از نیم میلیون اشتغال را در پی خواهد داشت.

جولیا سیمپسون، رئیس و مدیرعامل WTTC ،گفت: «این بیماری همه‌گیر برای بخش سفر و گردشگری ایتالیا فاجعه‌بار بود. این بیماری اقتصاد ایتالیا را از میلیاردها یورو محروم کرد و هزاران نفر به خاطر محدودیت‌های آن شغل خود را از دست دادند. پس از دو سال بسیار دشوار، اکنون چشم‌انداز بسیار روشن‌تر است. رونق سفر و گردشگری نه تنها به اقتصاد کلی ایتالیا، بلکه به ایجاد مشاغل جدید هم کمک زیادی خواهد کرد.»

پیش از همه‌گیری، زمانی که سفر و گردشگری در اوج خود بود، سهم کل گردشگری در تولید ناخالص داخلی ایتالیا ۱۰,۶ درصد (۱۹۴.۸ میلیارد یورو) در سال ۲۰۱۹ بود که در سال ۲۰۲۰ با کاهشی ۶.۱ درصدی (۱۰۲.۶ میلیارد یورو) مواجه شد که نشان‌دهنده یک زیان ۴۷.۳ درصدی است. همچنین صنعت گردشگری نزدیک به ۲.۹ میلیون شغل را پشتیبانی می‌کرد که بر اثر بحران کرونا بیش از ۴۰۰ هزار ( ۱۵.۴ درصد) شغل از بین رفت.

در سال ۲۰۲۱ ،سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی ایتالیا نسبت به سال قبل ۵۸,۵ درصد رشد داشت و به ۱۶۲.۶ میلیارد یورو رسید، در حالی که اشتغال در این بخش ۹.۴ درصد رشد کرد و به بیش از ۲.۶ میلیون رسید. به این ترتیب انتظار می‌رود صنعت گردشگری ایتالیا تا سال آینده به سطوح پیش از شیوع کرونا بازگردد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.