اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مهندس ضرغامی تأکید کرد.

پیگیری و رفع موانع سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری یزد

 

پیگیری و رفع موانع سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری یزد

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل‌ از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ با استاندار و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست، طاهره قیومی مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حسین پارساییان دستیار استاندار یزد حضور داشتند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این دیدار گفت: «با توجه به اینکه استان یزد گردشگرپذیر است، باید در طول سال ستاد خدمات سفر برای ارائه خدمات به گردشگران فعالیت داشته باشد.»

او افزود: «اطلاع‌رسانی نیز نقش مهمی در  ارائه خدمات بهتر به گردشگران دارد و به این منظور باید شبکه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به مسافران همیشه فعال باشد.»

در این دیدار مهران فاطمی استاندار یزد برای اجرای طرح‌های گردشگری دانش‌بنیان در این استان به عنوان پایلوت اعلام آمادگی کرد و گفت: «از تمامی طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه گردشگری استقبال می‌کنیم.»

او در ادامه درباره موضوعات قابل تفویض اختیار به استان‌ها، تسهیلات برای توسعه کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌منظور توسعه زیرساخت‌ها مواردی را مطرح کرد.

فاطمی با بیان اینکه شهر تاریخی یزد ثبت جهانی شده و دارای بیش از هزار بنای تاریخی ارزشمند است، خواستار مساعدت برای حفاظت و مرمت بناهای تاریخی شد.

توسعه پارک طبیعت‌گردی، رفع مشکل زیرساخت‌ها، بررسی و لایحه ایجاد منطقه ویژه گردشگری کویری یزد و احیای بافت تاریخی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.