اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در مراسم رونمایی از شناسنامه بین‌المللی خودروی تاریخی عنوان کرد.

شناسایی ۲۰هزار خودروی تاریخی برای دریافت شناسنامه بین‌المللی

 

شناسایی 20هزار خودروی تاریخی برای دریافت شناسنامه بین‌المللی

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مراسم رونمایی از شناسنامه بین‌المللی خودروی تاریخی با حضور مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، تیدو برسترس رئیس فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی Fiva ظهر امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست صوفی ضمن تشکر از مهندس ضرغامی برای برنامه‌ریزی این مراسم گفت: «کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی از ابتدای شروع به کار خود و با هدف توسعه صنعت گردشگری در کشور در تشکل‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله Fiva عضو شده است.»

او افزود: «با تشکیل انجمن وسایل نقلیه تاریخی در ایران، Fiva تصمیم به گسترش اقدامات و فعالیت‌های خود توسط کانون و  انجمن در ایران گرفت.»

صوفی با اشاره به تعامل کانون و انجمن با نهادهای بین‌المللی افزود: «در نتیجه این تعاملات مسئولان  Fiva تصمیم گرفتند از نزدیک اقدامات و برنامه‌های انجمن و کانون را مشاهده کنند.»

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به حضور دو روزه رئیس فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی Fiva در ایران اشاره کرد و افزود: «او در جلسه کارگروه اتومبیل‌های تاریخی و ارائه پلاک شرکت کرد و بررسی دقیق و منصفانه کارشناسان ایرانی را مورد تحسین قرار داد که می‌تواند به‌عنوان الگو در سایر کشورها مورد استفاده قرار گیرد.»

او ارائه شناسنامه اتومبیل‌های تاریخی را از دیگر برنامه‌های سفر پرسترس به ایران عنوان کرد و افزود: «ارائه آی دی کارت برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد. ۸۰ کشور عضو Fiva هستند که ایران سی‌امین کشور است. دریافت شناسنامه اتومبیل‌های تاریخی موجب اصالت سنجی اتومبیل و حضور در مسابقات بین‌المللی می‌شود.»

صوفی به سرعت صدور پلاک در نتیجه تعامل با سایر دستگاه‌های عضو کارگروه اشاره کرد و افزود: «تاکنون ۲۰هزار خودروی تاریخی در کشور شناسایی شده‌اند که تمایل به دریافت این شناسنامه. دارند. امیدواریم در آینده نزدیک متقاضیان این شناسنامه رادریافت کنند و با تعاملات صورت گرفته به خصوص به پلیس راهور مسائل مربوط به تردد نیز حل شود.»

او از اتومبیل‌های تاریخی به‌عنوان میراث فرهنگی و تاریخی کشور نام برد و از کارگروه و کارشناسانی که در تنظیم اسناد برای اتومبیل‌های تاریخی همکاری می‌کنند، تشکر کرد.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی تنظیم اسناد همچنین از افزایش فعالیت‌های مربوط به حوزه اتومبیل‌رانی، برگزاری مسابقات رالی، همایش و نمایش خودروهای کلاسیک و تاریخی، همایش کمپرها و کاروان‌ها، برگزاری نمایش‌های خودروهای بی‌ام و، بنز، فولکس و پیکان به‌عنوان اقدامات کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در دوره مدیریت جدید و با هدف ایجاد رونق و توسعه گردشگری کشور نام برد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.