اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

سرعت بخشیدن به روند پرداخت تسهیلات با اصلاح قراردادها و دسترسی به پورتال

 

سرعت بخشیدن به روند پرداخت تسهیلات با اصلاح قراردادها و دسترسی به پورتال

به‌گزارش میراث آریا، فریدون رشیدی عضو هیئت‌مدیره بانک دی در نشست مدیران عامل بانک‌ها با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با موضوع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، که امروز ۱۶ فروردین در سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد گفت: «باتوجه به اینکه خانواده‌های شهدا و ایثارگران از سهامداران بانک دی هستند، این بانک الویت خاصی را برای جامعه ایثارگری قائل هستند. از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز تقاضا داریم که به طرح‌هایی که مربوط به خانواده ایثارگران است توجه ویژه‌ای شود.»

او در تشریح چالش‌های موجود گفت: «یکی از موارد، عدد تناسب منابع تودیعی با تسهیلات قابل تخصیص است. بانک دی باید ۱,۵ برابر منابع تودیعی وزارتخانه تسهیلات پرداخت کند، اما در بسیاری از موارد منابع کافی وجود ندارد و نیازمند منابع متمم هستیم.»

رشیدی با بیان اینکه اکثر متقاضیان متأسفانه توانایی ارائه وثیقه لازم را ندارند گفت: «علاوه‌بر این مسئله، بانک‌ها مکلف هستند ظرف ۱۵ روز پرونده‌ها را بررسی کرده و مصوبه بدهند. با توجه به حجم بالای پرونده‌ها باید زمان کافی به بانک‌داده شود. در قرارداد جریمه ۶ درصدی قید شده اما با توجه به حجم بالای درخواست‌ها این قرارداد نیازمند اصلاح است.»

او ادامه داد: «متاسفانه ما به پورتال دسترسی نداریم و نمی‌توانیم رصد کنیم که متقاضیان چه مدارکی را با چه کیفیتی ارسال کرده‌اند. اگر این موارد رفع شوند می‌توان روند پرداخت تسهیلات را سرعت بخشید.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.