اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رشد واقعی اقتصادی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قابل مشاهده است.

 

رشد واقعی اقتصادی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قابل مشاهده است

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، محمد فطانت مدیرعامل بانک آینده در نشست مدیران عامل بانک‌ها با موضوع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ که امروز ۱۶ فروردین با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال فجر این وزارتخانه برگزار شد با تأکید بر این موضوع گفت: «اگر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بحث ضمانت اوراق بانکی وارد شود، کارها سرعت متفاوتی پیدا می‌کند.»

او افزود: «انواع مختلفی از تسهیلات وجود دارد. بخشی از تسهیلات متعلق به بنگاه‌های بزرگ و افق زمانی بلندمدت یعنی سه تا هفت سال است. به‌نظرم بهتر است این‌گونه پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شوند. بازار سرمایه برای بخش خصوصی آماده انتشار انواع و اقسام اوراق است. اما مساله‌ای که وجود دارد بحث ضمانت این اوراق است.»

مدیرعامل بانک آینده خاطرنشان کرد: «اگر دولت به‌نحوی از طریق همکاری با بانک‌ها این اوراق را ضمانت کند، به‌گونه‌ای که بخشی از ضمانت برعهده بانک‌ها و بخشی برعهده دولت باشد، می‌شود منابع را از بازار سرمایه برای افق زمانی پنج ساله استفاده کرد.»

او ادامه: «همچنین می‌توان از ظرفیت‌هایی مانند برات الکترونیک یا فاکتور دیجیتال در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استفاده کرد.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.