اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

تسهیلات مورد نیاز گردشگری از سوی سیستم بانکی قابل تأمین است.

 

 تسهیلات مورد نیاز گردشگری از سوی سیستم بانکی قابل تأمین است

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست مدیران عامل بانک‌ها با موضوع پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ که امروز ۱۶ فروردین با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال فجر این وزارتخانه برگزار شد، گفت: «بانک توسعه تعاون از سال ۹۸ با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری داشت. در سال ۹۸ عملکرد ماده ۵۲ بانک‌ در قبال پروژه‌های وزارتخانه بالای ۸۵ درصد و در سال ۹۸، ۱۰۰ درصدی بود.»

مهدیان در مورد پیشبرد تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰ گفت: «تا امروز عملکرد بانک ۶۰ درصد بود، این عملکرد مربوط به تعداد پروژه‌هایی است که به بانک معرفی و برای آنها پرونده تشکیل شد. مجموع مبالغ پیش‌بینی شده سال ۱۴۰۰، ۷۵۰ میلیارد تومان است. البته تا تیر ۱۴۰۱ فرصت برای پیشبرد وجود دارد و امید داریم ظرف دو سه ماه آینده به ۱۰۰ درصد برسد.»

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بانک توسعه تعاون گفت: «در این کارگروه عملکرد استان‌های اصفهان، همدان، فارس، مازندران و یزد بسیار خوب بود و طرح‌های خود را معرفی کردند.»

او تصریح کرد: «درست است که یک بانک به‌تنهایی نمی‌تواند تسهیلات اعلام شده را تأمین کند اما این عدد برای سیستم بانکی عدد بزرگی نیست و قابل تامین است. این امر نیاز به هماهنگی و برنامه‌ریزی بین بانک‌ها دارد تا بتوان شاهد اتفاقات خوب در صنعت گردشگری بود.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.