اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

توان‌یابان، مهمانان نوروزی موزه ملی ایران شدند.

 

توان‌یابان، مهمانان نوروزی موزه ملی ایران شدند

به‌گزارش خبرگزاری میراث‌آریا، به‌نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، موزه ملی ایران در ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، میزبان هزار و ۸۰۶ بازدیدکننده بود که از شهرهای مختلف کشور به تهران سفر کرده بودند. نکته قابل توجه در بازدیدهای نوروزی امسال موزه ملی ایران، تعداد بازیدکنندگانی بود که نیازمند خدمات ویژه همانند استفاده از ویلچر بودند که در این روز نسبت به روزهای قبل بیشتر بوده و با توجه به آمادگی موزه ملی ایران، این گروه از مخاطبان نیز با آرامش خاطر موفق به بازدید از موزه‌های این مجموعه شدند.

در موزه ملی ایران تجهیزات مخصوص به توان‌یابان مانند ویلچر، رمپ، آسانسور ، نرم‌افراز ویژه نابینایان، بخش بازدید لمسی آثار بازآفرینی‌شده و… وجود دارد که این امکانات به توان‌یابان فرصت می‌دهد تا موزه ملی ایران را به عنوان یکی از مقاصد بازدید نوروزی خود انتخاب کنند.

 علاوه بر این، برنامه‌های عصرگاهی نوروزگاه در فضای باز موزه ملی ایران همچون دیگر روزهای نوروز  برگزار می‌شود. کاروان نمایش سیاه‌بازی سوار بر دوچرخه‌های حامل نمادهای سفره هفت سین هم یکی از برنامه‌های روزانه موزه ملی ایران برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بود.

نمایشگاه‌های موقت نوروزی موزه ملی ایران نیز شامل نمایشگاه  «آجرهای لعابدار بوکان، استردادی از سوییس» واقع در ساختمان موزه ایران باستان و نمایشگاه‌های «مرگ در نمک»، «شاهنامه به روایت موزه ملی ایران» واقع در ساختمان موزه باستان‌شناسی و هنر دوران اسلامی بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار داشته و نکته حائز اهمیت در آن حضور راهنمایانی است که از میان فارغ‌التحصیلان و دانشجویان باستان‌شناسی گزینش شده‌اند و نقش مهمی در معرفی موضوعات و  پاسخگویی صحیح به بازدیدکنندگان ایفا کرده‌اند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.