اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مهندس ضرغامی:

هم‌افزایی از دستاوردهای ستاد هماهنگی خدمات سفر بود.

 

هم‌افزایی از دستاوردهای ستاد هماهنگی خدمات سفر بود

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سید عزت‌الله ضرغامی در این نشست ضمن خداقوت به اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: «می‌دانم که شما عزیزان از مدت‌ها قبل کار شبانه‌روزی خود را در ستاد هماهنگی خدمات سفر آغاز کرده‌اید و برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در تلاش هستید. ما می‌دانستیم که امسال و به دلیل محدودیت‌های سال‌های گذشته با سونامی سفر و مسافران نوروزی مواجه خواهیم شد.»

او ادامه داد: «بیماری کرونا هنوز پایان نیافته اما مردم به دلیل تزریق واکسن و اتمام تقریبی پیک ششم، مسافرت نوروزی را در برنامه تعطیلات خود قرار دادند و به مسافرت رفتند. به‌دلیل حجم بالای مسافر مشکلاتی در برخی استان‌ها ایجاد شد که خوشبختانه به همت دوستان و با کاری که انجام شد، کارنامه خوبی برای ستاد هماهنگی خدمات سفر و دولت مردمی به یادگار ماند.»

او با تاکید به دور دوم و پایانی سفرهای نوروزی بیان کرد: «با توجه به افزایش مسافرت‌ها در هفته دوم باید آمادگی داشته باشیم تا غافلگیر نشویم و با وضعیت بهتری هفته دوم و پایانی سفرهای نوروزی را پشت سر بگذاریم.»

مهندس ضرغامی افزود: «کشته شدن ۴۰۰ گردشگر و مسافر در عرض یک هفته، بسیار دردآور است و این موضوع بایستی ریشه‌یابی شود تا با همکاری دستگاه‌ها و فرهنگ‌سازی مردم به سمت کاهش تلفات برویم.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: «امیدوارم که هر دستگاه فعالیت‌های مربوط به خودش را آسیب‌شناسی کند و من بتوانم این مشکلات را در هیئت دولت و یا با وزیر مربوطه مطرح کنم. هم‌افزایی یکی از دستاوردهای این ستاد بود.»

مردم باید بتوانند سفری آسان و ایمن را تجربه کنند

مهندس ضرغامی افزود: «باید بدانیم که صنعت گردشگری قطعا رو به رشد است و با وجود تمام امکانات مجازی انسان گردشگری را برای خود محفوظ نگه می‌دارد. ما باید با تدبیر، دقت و توان خود را آماده خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در طول سال کنیم. باید بدانیم که تا رسیدن به ایده‌آل‌ها فاصله زیادی داریم و برای رفع مشکلات تلاش مضاعفی داشته باشیم. از مشکلات خرد و کلان اجتماعی تا سرویس‌های بهداشتی میان راه باید برطرف شود تا مردم بتوانند سفری آسان و ایمن را تجربه کنند.»

او تاکید کرد: «همه ما باید دست به دست هم دهیم تا مردم اذیت نشوند. این موضوع باید اولویت ستاد هماهنگی خدمات سفر باشد. باید بتوانیم حداقل‌ها را برای مسافران فراهم کنید. مشکلات را به ریز مطرح کنید و من قول می‌دهم در هیئت دولت این مشکلات را پیگیری کنم.»

مهندس ضرغامی گفت: «امیدوارم که ستاد هماهنگی خدمات سفر به صورت دائمی و در طول سال فعالیت داشته باشد. خدا به همه شما توفیق دهد که به مردم شریف ایران خدمت می‌کنید. خدمت شما به مردم قطعا از ثواب برخوردار است.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان گفت: «اینکه به مردمی که زیر بار فشار زندگی می‌خواهند چند روزی به مسافرت بروند، خدمت می‌کنید اجری دنیوی و اخروی برای شما دارد.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.