اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر خبر داد.

رشد ۳۵درصدی افزایش تردد جاده‌ای در نوروز امسال

 

رشد ۳۵درصدی افزایش تردد جاده‌ای در نوروز امسال

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، شهریار افندی‌زاده سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی امروز شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور علی بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد، گفت: «در حمل و نقل هوایی، دریایی و جاده‌ای سعی شد خدمات‌رسانی خوبی به مسافران صورت پذیرد. نسبت به سال گذشته مسافرت‌های بسیاری داشتیم که به سبب این مسافرت‌ها خدمات‌رسانی وزارت راه و شهرسازی هم افزایش داشته است. نسبت به سال گذشته ۳۵درصد افزایش تردد جاده‌ای داشتیم و استان‌های جنوبی کشور  بیشترین افزایش ترددها را به خودشان اختصاص داده‌اند.»

او ادامه داد: «وقتی تعداد سفرها افزایش‌ پیدا می‌کند حوادث جاده‌ای هم افزایش خواهد داشت اما امسال نسبت به سال گذشته فوتی‌هایی کمتری داشتیم، با این حال باید بیشتر مراقبت کرد، چون موج دوم مسافرت‌ها هنوز باقی مانده است. وزارت راه و شهرسازی با همکاری سایر ارگان‌ها به خدمت‌رسانی به مسافران پرداخته است و امیدواریم که سفرهای خوبی در پیش باشد.»

در ادامه علی‌اصغر شالبافیان رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در پایان گزارش‌های ارائه‌شده توسط ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف ضمن قدردانی از آنها گفت: «از وزارت راه و شهرسازی برای سامان‌دهی مسافران طی این روزها قدردانی و تشکر دارم. همچنین باید از وزارت کشور تشکر ویژه داشته باشم که با همکاری و همیاری خود یاری‌رسان ما در خدمت‌گزاری به مسافران نوروزی بوده‌اند. یکی دیگر از ارگان‌هایی که در خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی بسیار فعال بوده‌اند، سازمان هلال احمر بوده است. این سازمان از روز اول خدمت‌رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر همراه و همسوی این ستاد بوده و به خدمتگزاری به مردم عزیز ایران پرداخته‌اند.»

او تاکید کرد: «به واقع پیرحسین کولیوند یک مدیر جهادی است که توانسته در سازمان هلال احمر منشأ خیر باشد. ارگان دیگری که باید از آنها تشکر کنم، وزارت آموزش و پرورش است که در شب‌های سخت و سرما پذیرای مسافران در اقامتگاه‌ها و مدرسه‌ها بوده‌اند.»

پس از آن مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: «نوروز امسال یک نوروز ویژه بود، اوایل تعطیلات با اعیاد شعبانیه همزمان بود و اواخر آن با ورود به ماه مبارک رمضان همزمان خواهد شد. این شرایط باعث ازدحام مسافران نوروز در سطح کشور شده است. تمام تلاش ما در وزارت کشور بر این بود که بتوانیم با تلفات کمتر این تعطیلات را به پایان برسانیم. با توجه به حجم مسافرت‌ها اما تاکنون نوروز ایمنی داشته‌ایم و امیدواریم که تلفات و حادثه‌های جاده‌ای تا آخر نوروز با کاهشی بیش از این روبه‌رو شود.»

شالبافیان در ادامه این جلسه گفت: «در خصوص دغدغه رئیس جمهوری در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمامی اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی، ضمن رعایت تمامی پروتکل‌ها سامانه “ایران من” هم راه‌اندازی شد تا به صورت کامل به این امر نظارت شود.»

او ادامه داد: «تلاش ما این بود که در ستاد از همه دستگاه‌ها کمک بگیریم. صداوسیما هم کمک بسیاری به ما کرد تا این پیام را به  مردم برسانیم که سفر سلامت و ایمنی داشته باشند. مردمی بودن سفر یکی دیگر از کارهایی بود که توسط ستاد انجام شده است. در این بسیج مردمی از مردم عادی و بومی به عنوان راهنماهای گردشگری در شهرها و روستاها استفاده می‌شود. این عزیزان همگی داوطلبانه در شهرها و روستاها مکان‌های گردشگری را به مسافران معرفی می‌کنند.‌«

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر بیان کرد: «تلاش‌های آقای بهادری جهرمی جای قدردانی و تشکر دارد و این راه در ادامه هم  حمایت‌های دولت محترم را طلب می‌کند.‌ ما نیاز به توزیع زمانی سفر داریم و اگر حجم سفرها در طول سال توزیع شود، دستاوردهای اقتصادی بسیاری هم برای کشور خواهد داشت.»

اوافزود: «هم‌افزایی روابط عمومی دستگاه‌های مختلف و حاضر در ستاد هم توسط آقای  میثمی انجام شده است و باعث اطلاع‌رسانی بهتر از فعالیت‌های ارگان‌‌های متشکل  ستاد هماهنگی خدمات سفر شده است.»

شالبافیان در پایان صحبت‌هایش گفت: «با دستور مهندس ضرغامی ستاد هماهنگی خدمات سفر به صورت دائمی فعالیت خواهد کرد  تا در طول سال بتوانیم به مسافران خدمت کنیم.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.