اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:

حوادث ساحلی نسبت به سال گذشته ۱۱۱درصد افزایش داشت.

 

حوادث ساحلی نسبت به سال گذشته ۱۱۱درصد افزایش داشت

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مهدی ولی‌پور امروز شنبه ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ گفت: «گزارش طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا روز جمعه ۵ فروردین‌ماه، کل عملیات امداد و نجات به ۱۵۷۰ مورد در سطح کشور رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵درصد رشد داشت.»

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر میزان حوادث ترافیکی طی هفت روز گذشته را ۸۴۶ مورد اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۲درصدی داشته است.

به گفته ولی‌پور، حوادث کوهستانی ۷۳ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یک درصدی را شاهد بودیم. همچنین طی این مدت ۱۴۱ مورد حوادث جوی گزارش شده است.

او با اشاره به افزایش ۱۱۱درصدی با ثبت ۱۹ مورد حوادث ساحلی، افزود: «تا پنجم فروردین ۱۵هزار و ۱۷۸ نفر تحت پوشش امدادرسانی قرار گرفته و ۹۸۰ نفر پس از نجات به مناطق امن منتقل شدند. طی این مدت ۷۳۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و برای ۳۷۸۷ نفر خدمات سرپایی انجام شد.»

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه برای ۲۷۲۶ نفر اسکان اضطراری در نظر گرفته شده، گفت: «عملیات نجات فنی ۱۵۲ مورد و مصدومان رهاسازی شده در سوانح ترافیکی ۱۹۲ نفر ثبت شد.»

ولی‌پور در پایان گفت: «بیشترین ماموریت امداد و نجات در استان‌ها مربوط به استان خوزستان با ۱۴۲ مورد، اصفهان با ۱۲۷ مورد و مازندران با ۱۱۲ مورد بوده است.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.