اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

بازدید ۳ روزه از موزه ملی رکورد تمام تعطیلات سال گذشته را شکست.

 

بازدید 3 روزه از موزه ملی رکورد تمام تعطیلات سال گذشته را شکست

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، جبرییل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران امروز ۵ فروردین ۱۴۰۱ بیان کرد: «با آغاز برنامه‌های نوروزی موزه‌ها از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان سوم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۷۲۹۰ نفر از این موزه بازدید کردند که از این میان ۱۳۶ نفر بازدیدکنندگان سایر ملل بوده‌اند.»

او در مقایسه با نوروز سال گذشته اظهار کرد: «موزه ملی ایران، در نوروز ۱۴۰۰ میزبان ۶۷۲۳ نفر بازدید بوده و میانگین بازدید تنها سه روز نخست نوروز ۱۴۰۱ از مرز کل بازدید نوروز قبلی پیشی گرفت.»

رئیس کل موزه ملی ایران، درباره میزان افزایش گردشگران خارجی در مقایسه با دو نوروز ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیان کرد: «موزه ملی ایران در نوروز ۱۴۰۰ تنها ۹ گردشگر خارجی را در میان آمار خود به ثبت رساند، در حالی که امسال ۱۳۶ بازدیدکننده خارجی در روزهای اول نوروز ۱۴۰۱ از این موزه بازدید داشته‌اند که رشد ۱۵ برابری را نشان می‌دهد.»

جبرئیل نوکنده درباره نحوه آمارگیری بازدیدهای موزه ملی ایران گفت: «ملاک آمار بازدید از موزه ملی ایران تنها بر اساس ورود افراد به مجموعه موزه ملی ایران صورت گرفته و بر اساس بازدیدهای جداگانه از موزه‌های آن (نفرموزه/ نمایشگاه‌ها) محاسبه نمی‌شود. چنانچه ملاک بازدید نفر موزه/ نمایشگاه محاسبه شود، آمار موزه ملی ایران چندین برابر شمارش فعلی خواهد بود.

او مراتب قدردانی خود را از مهمانان نوروزی موزه ملی ایران ابراز کرده و گفت: «با توجه به اینکه همچنان در شرایط بحران کرونا قرار داریم و شیوه‌نامه ویژه‌ای برای بازدید از موزه ملی ایران وجود دارد، خوشبختانه بازدیدکنندگان موزه در این ایام خود را ملزم به رعایت این شیوه‌نامه بازدید دانسته و همکاری خوبی با کارکنان موزه برای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی داشته‌اند.»

نوکنده در پایان گفت: «علاوه بر این با توجه به محدودیت‌ها در شیوه بازدید به دلیل شرایط کرونا، مردم نسبت به رعایت حقوق سایر بازدیدکنندگان نیز التفات بیشتری از خود نشان داده‌اند. این موضوع حاکی از آن است که با بازدیدکنندگان مسئول روبه‌رو هستیم. نحوه عملکرد آن‌ها مسئولیت موزه ملی ایران را در خدمات‌رسانی فرهنگی خطیرتر می‌نماید. تلاش همکاران موزه بر این است که بازیدکنندگان گرامی با خاطره خوش از نوروز آغاز سده نو از موزه ملی ایران به یاد بسپارند.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.