اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای ۴ و ۵ فروردین/ احتمال خسارات گسترده زیاد است.

 

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای ۴ و ۵ فروردین/ احتمال خسارات گسترده زیاد است

به گزارش میراث‌آریا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سازمان هواشناسی برای وضعیت جوی فردا پنجشنبه چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱، برخی استان‌های کشور هشدار در سطح نارنجی اعلام کرد.

در این هشدار به تشدید سامانه بارشی در نیمه جنوبی اردبیل، ارتفاعات در استان‌های گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز، زنجان و تهران همچنین لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک، برف در مسیرهای کوهستانی، مه و کاهش دید اشاره شده است.

تجهیز خودروها به وسایل ایمنی، گرمایشی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در جاده‌های برف‌گیر و سوخت کافی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی به‌منظور برف‌روبی در گردنه‌های برف‌گیر، اجتناب از فعالیت کوهنوردی، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها از توصیه‌های سازمان هواشناسی هستند.

افزایش گرادیان فشار دیگر سامانه عنوان شده است که موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، آسیب به سازه‌های موقت مانند چادرها، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی خواهد شد.

روز پنجشنبه چهارم فروردین ۱۴۰۱ در استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، غرب یزد، شمال فارس و جمعه پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در استان‌های قم، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی استان‌های فارس و کرمان شاهد این سامانه خواهیم بود.

در روزهای اعلام شده اجتناب از سفرهای جاده‌ای و مسیرهای شن‌خیز، استحکام سازه‌های موقتی، عدم تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و حفاظت از محصولات کشاورزی توصیه شده است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.