اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر خبر داد.

ایجاد پایگاه‌های موقتی در مناطق حادثه‌خیز و ۳۰ کیلومتری شهرها/ فعالیت جهادی جوانان در ماه‌های اخیر

ایجاد پایگاه‌های موقتی در مناطق حادثه‌خیز و ۳۰ کیلومتری شهرها/ فعالیت جهادی جوانان در ماه‌های اخیر

به گزارش میراث آریا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه سوم فروردین ماه ۱۴۰۱ طی بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در جلسه با علی‌اصغر شالبافیان رئیس این ستاد گفت: «ما باید در تمام ارگان‌های ستاد هماهنگی سفر مایه آسایش و آرامش مردم و مسافران نوروزی باشیم. این سفرها باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی می‌شود که مد نظر مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری محترم است.»

او ادامه داد: «جمعیت هلال احمر با افزایش صددرصدی کار خود را در نوروز ۱۴۰۱ پیش گرفته است و خدمت‌گزار مسافران است. از فعالیت‌های شایسته همکارانم می‌توان به ایجاد پایگاه‌های موقتی در ۳۰ کیلومتری هر شهر اشاره کرد. این پایگاه‌ها با توجه به آمار سال‌های گذشته راه‌اندازی شده تا مسافران با استراحت کامل بتوانند به راه خود ادامه دهند و از حوادث جاده‌ای جلوگیری شود.»

کولیوند بیان کرد: «پایگاه‌های بسیاری در مناطق حادثه‌خیز احداث شده تا به مردم و مسافران در صورت بروز حادثه خدمت‌گزاری کنند. در این راه بانوان داوطلب بسیاری به همکاران من در هلال احمر کمک می‌کنند. پایگاه‌های سلامت هلال احمر برای پیشگیری کووید فعال هستند که خوشبختانه طی این چند روز افراد کمی برای بیماری کووید به مراکز ما مراجعه کرده‌اند. بیشترین مراجعه بابت بیماری‌های گوارشی بوده که به دلیل تغذیه نامناسب در رستوران‌های بین شهری بوده است که با نظارت‌های بیشتر در روزهای آینده این آمار کمتر خواهد شد.»

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: «چند خواسته از مردم دارم که داروهایشان را همراه و در دسترس خود داشته باشند. اگر داروی خواب‌آور استفاده می‌کنند، رانندگی نکنند. از افراد سالخورده و مادران باردار بیشتر مراقبت کنند. به حوادث جوی توجه ویژه کرده و به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند.»

او همچنین گفت: «امیدوارم در طول سال این جلسات تشکیل شود و بتوانیم به مسافران در طول سال خدمت‌رسانی کنیم. عینا شاهد بودم که علی اصغر شالبافیان در این ماه‌ها زحمات زیادی برای این ستاد کشید. جمعیت هلال احمر در مسئله فرهنگی و سلامت هم پیشگام است. من خوشحالم که جوانان که اصلی‌ترین سرمایه هلال احمر هستند، طی این ماه‌ها به صورت جهادی کار کرده‌اند. هم‌افزایی خوبی انجام شده که حاصل تلاش ستاد هماهنگی خدمات سفر بوده است. همدل، همفکر، پرشور و پرنشاط باید کار کنیم. این خدمات همچنان ادامه دارد.»

کولیوند در پایان اظهار کرد: «طی سفری که به استان قزوین داشتم، در بین راه در شهرستان ساوجبلاغ دیدم که مکان‌های گردشگری به خوبی توسط همکاران شما به مسافران معرفی می‌شود. این کارها دلی انجام می‌شد و مردم هم استقبال می‌کردند. نوع توضیح دادن خیلی مهم است و این کار به خوبی توسط فعالان و همکاران گردشکری انجام می‌شد. وظیفه من بود که امروز در ستاد در کنار شما باشم و به شما خداقوت و خسته نباشید بگویم.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.