اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

خدمات‌دهی بیش از ۱۲هزار نفر نیروی راهدار در طرح راهداری نوروزی

 

خدمات‌دهی بیش از ۱۲هزار نفر نیروی راهدار در طرح راهداری نوروزی

به گزارش میراث آریا و به نقل از ایلنا، داریوش امانی عصر یکم فروردین ماه در حاشیه افتتاح ستاد تسهیلات سفر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان در جیرفت با اعلام این خبر بیان کرد: با همت همکاران راهداری در مجموعه ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استانهای کشور از ۲۵ اسفند سال گذشته طرح منظرآرایی و ایمن‌سازی راههای کشور آغاز شد که تا قبل از ورود به سال ۱۴۰۱ کلیه راههای شریانی و اصلی از نظر ایمن‌سازی آماده شد تا شاهد سفری ایمن برای همه مسافران نوروزی باشد.

او افزود: در طرح راهداری نوروزی بیش از ۱۲ هزار نفر نیروی راهدار در قالب ۱۲۰۰ راهدارخانه و با ۹۵۰۰ دستگاه سنگین، نیمه سنگین و سبک عملیات راهداری و خدمت به مسافران نوروزی را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تا بدین لحظه بیشترین حجم سفرهای جاده‌ای در استانهای خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، گلستان و مازندران و استان‌های شمالی است.

امانی افزود: با توجه به حجم ترددها مجموعه ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این استان‌ها بیشتر تمرکز خود را بر ارائه خدمات مطلوب جاده‌ای به مسافران و کاربران جاده‌ای گذاشته‌اند.

او تصریح کرد: ۱۹۰۰ دوربین ثبت تخلف جاده ای، ۹۰۰ دوربین نظارت تصویری و ۱۷۰۰ دستگاه تردد شمار در جاده‌های کشور عملیات رصد الکترونیکی را در راه‌های سریانی و اصلی انجام می‌دهند تا به ایمنی بیشتر تردد کمک شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از مردم و مسافران نوروزی خواست سفر خود را با برنامه آغاز کنند و حتما قبل از سفر وضعیت راه‌ها را از سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های کشور جویا شوند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.