اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

علی‌اصغر شالبافیان در جریان بازدید وزیر کشور از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر:

تمهیدات کاملی برای مسافران نوروزی اندیشیده شده است/ تشکیل ۱۰۸۰ کمیته استانی و شهرستانی برای خدمت به مسافران

 

تمهیدات کاملی برای مسافران نوروزی اندیشیده شده است/ تشکیل 1080 کمیته استانی و شهرستانی برای خدمت به مسافران

به گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر: احمد وحیدی وزیر کشور و مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در ابتدای ورودی ستاد از دوربین وی آر بازدید کردند و علی‌اصغر شالبافیان رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و معاون گردشگری کشور در معرفی دوربین وی آر گردشگری گفت: «این دوربین برای نقاط کمتر شناخته‌شده کشور طراحی شده و تاکنون ۳۶ نقطه گردشگری و تفریحی کشور در این دستگاه بارگذاری شده است که اولین نقطه تخت سلیمان در آذربایجان بود.»

او ادامه داد: «سعی ما این بود که نقاط ناشناخته مورد تاکید قرار گیرد تا مردم از آن‌ها بازدید و به آن نقاط سفر کنند.»

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از حجم کاری که در کشور اتفاق می‌افتد و معرفی جاذبه‌های گردشگری در استان‌های دیگر گفت و توضیحاتی درباره ۲۳ ارگان تشکیل‌دهنده ستاد مرکزی ارائه داد و گفت: «نیروهای جهادی و جمعیت‌های داوطلب هم در این راه حامی ما بوده‌اند.»

پس از بازدید شالبافیان در جلسه‌ای با وزیر کشور گفت: «امسال بعد از دو سال که مسافرت‌ها به دلیل وجود بیماری کرونا کمتر شده بود با حجم بیشتری از سفرها در نوروز مواجهیم. نوروز امسال اولین دوره فعالیت دولت مردمی بود و تمهیدات کاملی برای مسافران نوروزی اندیشیده شده است. با هماهنگی انجام شده با استاندارهای زیادی صحبت کرده‌ایم و چارچوب‌های فعالیت‌های استانی به اطلاع استاندارهای محترم رسید.»

او ادامه داد: «ستاد خدمات سفر استان‌ها و شهرستان‌ها عملیات را به صورت مستمر انجام داده‌اند. سامان‌دهی وضعیت حمل و نقل، استراحتگاه‌های بین راهی و تمامی آن چیزی که لایق مسافران نوروزی بوده است، انجام شده است. با عنایت وزارت کشور این کارها به خوبی انجام شده و استاندارهای محترم کمال همکاری را با ستاد داشته‌اند.»

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اظهار کرد: «۱۰۸۰ کمیته استانی و شهرستانی برای خدمت به مسافران تشکیل شده و بخشداران و دهیاران هم در این مسیر خدمت همراه ما بوده‌اند تا در ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی پیش رویم. تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و خصوصا وزارت گردشگری به سامانه «ایران من» متصل شده‌اند تا مردم و مسافران نگرانی از بابت رعایت پروتکل‌ها در مراکز معرفی‌شده نداشته باشند. پنج گروه نامحسوس این پروتکل‌ها را بررسی می‌کنند و تلاش بر این بوده که رعایت پروتکل‌ها کاملا انجام شود. »

او در ادامه بیان کرد: «سامانه ۰۹۶۲۹ تلفن گویا و وب‌سایت ستاد است که راه‌اندازی شده و اپراتورها به صورت شبانه‌روزی در مرکز مستقر هستند و سوالات و اطلاعات و شکایات را مورد بررسی قرار می‌دهند و به آن‌ها رسیدگی می‌کنند. توزیع مکانی سفر یکی از کارهای مهم این ستاد بوده است و شهرها و مقاصد کمتر شناخته‌شده به مسافران معرفی شده‌اند. از سازمان هواشناسی کمک گرفتیم تا مسافران با توجه به آب و هوا مقصدها را انتخاب کنند و مستقر شوند.»

شالبافیان ادامه داد: «برخی از استان‌ها مانند تهران، سمنان و البرز به مردم معرفی شدند. مکمل‌های مقاصد را معرفی کردیم و از برخی از شهرهای معرفی‌شده، استقبال خوبی شده است. برای اطمینان از بحث کرونا تمام پروانه‌های بهره‌برداری هتل‌ها کیو آر کد دارند که مراکز اقامتی باید در رویت مسافران قرار دهند تا بتوانند از آن استفاده کنند.»

او در پایان از حضور وزیر کشور در ستاد تشکر کرد و گفت: «کار پرحجمی انجام شده که گزارش کوتاهی از کارهای انجام‌شده ارائه شد.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.