اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

شرایط سفر نوروزی زمینی به کشورهای همسایه مهیا شد.

 

شرایط سفر نوروزی زمینی به کشورهای همسایه مهیا شد

به گزارش میراث آریا و به نقل از ایسکانیوز، داریوش امانی در حاشیه بازدید از ترمینال جنوب، اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نظارت کاملی بر عملکرد ناوگان عمومی حمل و نقل مسافری در ایام نوروز دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، در ایام نوروز بلیت سفر فقط برای افرادی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، صادر می‌شود. وی افزود: این کار با همکاری و وزارت بهداشت با وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود. همچنین خودروهایی که مالک آن‌ها واکسن کرونا را تزریق نکرده و اقدام به تردد در جاده‌های کشور می‌کنند، جریمه خواهند شد.

امانی با بیان این که دیروز دو میلیون و ۱۷۸ هزار تردد در سطح جاده‌های کشور ثبت شد، گفت: این تعداد تردد در مقایسه با ۲۷ اسفند ماه ۹۹ حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در جاده چالوس، محور هراز، فیروزکوه، قم، آزادراه تهران-کرج و آزادراه قزوین – کرج صورت گرفته است.

امانی با اشاره به اینکه از روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفند ۴۳۶ هزار خودرو از تهران تخلیه شده اند، بیان کرد: بیشترین مقصد این خودروها قم، مازندران، گیلان و اصفهان بوده است.

او از مردم خواست قبل از سفر به سامانه ۱۴۱ مراجعه کرده و با اطلاع از وضعیت آب و هوا و جاده‌های کشور اقدام به برنامه ریزی برای سفر کنند.

حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در حاشیه بازدید از ترمینال جنوب در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف سازمان راهداری در ایام سفرهای جاده‌ای اظهار داشت: علاوه بر اینکه مسئولیت حمل و نقل مسافر اعم از داخلی و بین المللی را برعهده داریم، ایجاد ۳۰۰ سرویس مناسب در حوزه راهداری نیز در دستور کار است.

او افزود: بخش حمل و نقل بین المللی جاده‌ای مسافری عموماً از طریق کشورهای همسایه و از طریق پایانه‌های مرزی انجام می‌شود.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.