اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

در مسافرت نوروزی به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

در مسافرت نوروزی به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش میراث آریا، فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه قبل از خروج از منزل به قصد مسافرت، تمهیدات و تجهیزات ایمنی برای سفر را در نظر بگیرید و هنگام خروج، شیر اصلی گاز و آب را ببندید و وسایل اضافه را از پریز برق خارج کنید، به شهروندان توصیه کرد:

۱- همیشه قبل از حرکت، باک خودروی خود را از بنزین پر کنید و به امید پمپ بنزین بعدی راه نیفتید؛ چراکه گاهی در تعطیلات پمپ بنزین‌های بین راهی دچار مشکل می‌شوند.

۲- از روشن کردن پیک‌نیک و زغال برای پخت‌وپز و گرم شدن داخل چادر اجتناب کنید.

۳- سالانه چندین نفر هنگام تعویض لاستیک پنچر خود بر اثر برخورد خودروهای عبوری کشته می‌شوند؛ بنابراین اگر خودرو دچار نقص فنی شد یا به هر دلیلی توقف کردید کاملاً از جاده خارج شوید.

۴- فردی که از خودروی شما در جاده سبقت می‌گیرد، قاتل نیست؛ بنابراین او را تعقیب نکنید و برای تلافی کردن سبقت نگیرید.

۵- سبقت غیرمجاز، لایی کشیدن و رفتارهایی از این قبیل نشان‌دهنده رانندگی خوب نیست و در پایان تعطیلات به فردی بابت چنین رفتارهایی «فرمان طلایی» داده نمی‌شود اما آمار کشته‌ها حتماً اعلام می‌شود.

۶- در سفرهای طولانی همراه خود نقشه‌ای به‌روز داشته باشید و به اینترنت یا گوگل اعتماد نکنید؛ چراکه درست در حساس‌ترین لحظه‌ها اینترنت جواب نمی‌دهد.

۷- بسیاری از افرادی که جمله «امکان ندارد هنگام رانندگی خوابم ببرد» را گفته‌اند، کشته شده‌اند؛ بنابراین در صورت خواب‌آلودگی رانندگی نکنید.

۸- هنگام رانندگی میزان تحصیلات، ادبیات گفتاری پاکیزه، قلم باشکوه، شخصیت اجتماعی، مقام و منصب و لباس‌های برند پوشیده شده مشخص نیست و افراد شما را از نحوه رانندگی قضاوت می‌کنند؛ بنابراین با شیوه درست رانندگی کنید تا سایر افراد شما را بی‌شخصیت ندانند.

۹- اگر آتش روشن کردید قبل از ترک محل، آتش را کاملاً و با دقت با آب خاموش کنید و روی آن را با مقداری خاک بپوشانید.

۱۰- به هیچ‌وجه در جاده‌های محلی که نمی‌شناسید شبانه رانندگی نکنید. در بسیاری از این جاده‌ها حتی تلفن همراه آنتن نمی‌دهد.

۱۱_ در هنگام وزش باد در نزدیکی درختان اتراق نکنید؛ چراکه احتمال سقوط درختان وجود دارد.

۱۲- اگر فکر می‌کنید نسل کسانی که زباله‌های داخل ماشین را در پلاستیک می‌ریزند، گره می‌زنند و با دقت به بیرون پرتاب می‌کنند منقرض شده است، اشتباه می‌کنید.

۱۳- به طبیعت احترام بگذارید. آتش، درختان که سرمایه‌های ملی هستند را نابود می‌کند؛ بنابراین مراقب رفتارهای خود باشید و از رفتارهای پرخطر خودداری کنید.

۱۴- همیشه در صندوق عقب خودرو خود کپسول خاموش‌کننده آتش‌نشانی و جعبه کمک‌های اولیه داشته باشید.

۱۵- وقتی با چند ماشین حرکت می‌کنید جاده را قرق نکنید. لزومی ندارد حتماً سپربه‌سپر یکدیگر حرکت کنید و مراقبت از یکدیگر نباید موجب ایجاد مشکل برای سایر رانندگان شود.

۱۶- اگر خودروی جلویی شما در جاده آرام می‌راند با چراغ زدن متوالی یا نزدیک شدن بیش از حد، به او استرس وارد نکنید؛ زیرا ممکن است راننده تازه‌کار باشد یا خودروی او مشکل فنی داشته باشد.

۱۷- اگر راننده تازه‌کار هستید یا خودروی شما مشکل فنی دارد، در لاین کندرو برانید و برای سایر راننده‌ها مشکل ایجاد نکنید.

۱۸- برای تغییر مسیر خود راهنما بزنید؛ چراکه افراد پشت سر شما توان خواندن فکر شما را ندارند.

۱۹- در نزدیکی روستاها به شدت مراقب عبور حیوانات و دام از عرض جاده باشید. در استان‌هایی نظیر گلستان و سیستان و بلوچستان مراقب عبور شبانه شترها باشید؛ چراکه هر ساله چندین نفر به همین سادگی کشته می‌شوند.

۲۰- همیشه در خودرو مقداری خوراکی همراه داشته باشید. در جاده‌های کویری تا ده‌ها کیلومتر هیچ فروشگاهی وجود ندارد و امکان خراب شدن خودرو نیز همیشه وجود دارد.

۲۱- خودروها در هنگام پارک، خطرناک نیستند؛ اما درست از لحظه روشن شدن می‌توانند به یک وسیله برای کشتن تبدیل شوند. در جاده‌ها خودروها نیستند که ما را می‌کشند؛ بلکه سبک رانندگی منجر به مرگ و کشتار می‌شود.

۲۲_ مراقب کودکان خود باشید. در بسیاری از مناطق چاه وجود دارد؛ بنابراین در لحظات اولیه منطقه را شناسایی کنید و نقاط پرخطر را بررسی کنید. وجود چاه، رودخانه، پرتگاه و وجود حیوانات موذی یا درنده می‌تواند جان شما و فرزندان شما را تهدید کند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.