اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد.

راه‌اندازی ۱۴۰۰ پایگاه امداد و نجات در سطح کشور

 

راه‌اندازی 1400 پایگاه امداد و نجات در سطح کشور

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر امروز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ گفت: «امسال در راستای جلساتی که با محوریت ستاد هماهنگی خدمات سفر در حوزه امداد و نجات برگزار شد، ۱۴۰۰ پایگاه، پست موقت، سیار و مراکز عملیاتی در حوزه امداد و نجات به علاوه ۳۱۳ پست ایمنی و سلامت در مبادی ورودی شهرها با کمک داوطلبان و همکاران راه‌اندازی شده است که در سطح کشور با محوریت ایمنی، سلامت و توصیه‌های بهداشتی و در راستای کاهش حوادث و سوانح احتمالی به مردم خدمات ارائه می‌کنند.»

او افزود: «حدود ۲۰هزار نفر از همکاران و داوطلبان در سراسر کشور آماده ارائه خدمات هستند. همچنین ۳هزار خودرو امداد و ۱۹ فروند بالگرد برای حوادث احتمالی در سطح کشور آماده امداد هستند. هموطنان در صورت بروز حوادث می‌توانند با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.»

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: «تمام ماموریت‌های سازمان امداد و نجات هلال احمر در حوادث جاده‌ای و ترافیکی روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ۵۱ مورد بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۲۴ درصدی داشته است. همچنین در این روز ۲۵ نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند که نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشته است.»

ولی‌پور ادامه داد: «۱۴ نفر خدمات امداد سرپایی و ۱۲ مورد عملیات نجات فنی و ۱۰ نفر رهاسازی مصدوم را در روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ داشتیم. همچنین بیشترین امداد و نجات جاده‌ای مربوط به استان اصفهان با پنج مورد و کرمان با چهار مورد بوده است.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.