اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

افزایش چشمگیر ترددهای جاده‌ای/ آغاز طرح نوروز پلیس راهور

افزایش چشمگیر ترددهای جاده‌ای/ آغاز طرح نوروز پلیس راهور

به گزارش میراث آریا و به نقل از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی  اظهارکرد: طرح پلیس راهور و دستگاه های خدماتی و امدادی برای نوروز ۱۴۰۱ از نخستین ساعات امروز در جاده‌های سراسر کشور آغاز شده و دستگاه‌های مختلف در کنار ماموران پلیس در آماده باش کامل هستند.

او ادامه داد: این طرح از امروز آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه اجرای آن در سراسر کشور ادامه خواهد داشت. در طول اجرای این طرح ماموران پلیس به طور قاطع با تخلفات حادثه ساز به ویژه سرعت و سبقت غیرمجاز، تردد از شانه خاکی و … برخورد خواهند کرد. همچنین توصیه می شود که رانندگان حتما قبل از آغاز سفر خواب کافی داشته باشند و در طول مسیر نیز از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از افزایش تردد در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: وضعیت تردد در جاده‌های کشور از روز گذشته ۲۵ اسفند ماه تا ساعت ۱۲ امروز پنج شنبه به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. البته این میانگین افزایش تردد است به طوری که در برخی جاده های اصلی و پرتردد کشور این افزایش چشمگیرتر بوده است.

حسینی افزود: به عنوان مثال تردد در آزادراه تهران ـ قم افزایشی ۹۰ درصدی و در آزادراه اصفهان افزایشی ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین میزان تردد در جاده های منتهی به استانهای شمالی کشور نیز بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.

او درباره بیشترین علت تصادف نیز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته عدم توجه به جلو با ۳۸ درصد، تخطی از سرعت مجاز با ۱۴ درصد و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه با ۱۳ درصد در صدر علل بروز حوادث رانندگی بوده است. همچنین بیشترین زمان وقوع تصادفات نیز به ترتیب از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با ۲۸ درصد از کل تصادفات و از ساعت ۱۲ بامداد تا چهار بامداد با ۲۰ درصد از کل تصادفات است.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از رانندگان و مسافران خواست که حتما به دستورات و توصیه های پلیس توجه کنند و قبل از سفر از طریق تماس با سامانه ۱۲۰ از آخرین وضعیت جوی و ترافیک جاده‌های کشور با خبر شده و مطابق با وضعیت اعلامی برنامه ریزی کنند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.