اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

وزیر کشور:

ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی ضرورت ندارد.

 

ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی ضرورت ندارد

به گزارش میراث آریا و به نقل از ایرنا، احمد وحیدی روز سه شنبه پس از  نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: موضوعات مختلفی در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت که مساله ابهامی در مورد ثبت پلاک خودروها بود.

او ادامه داد: ابهام ایجاد شده این بود که آیا مردم باید برای سفرهای نوروزی پلاک خودرو خود را در سامانه ثبت کنند یا نه در حالی که مردم نیازی به ثبت پلاک برای سفر ندارند؛ چون براساس کد ملی مشخص است که پلاک ها متعلق به چه کسی است و همه این موارد در سامانه موجود است.

وزیر کشور درباره افرادی که واکسن نزده‌اند، اظهار داشت: افرادی که واکسن دریافت نکردند هم مشخص هستند و خودروهایشان هم معلوم است.

وحیدی اضافه کرد: اگر این افراد در ترددها مشاهده شوند، جریمه می‌شوند.

وحیدی خاطرنشان کرد: براساس سامانه دو دز واکسن ملاک است اما تاکید جدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که همه دز سوم را دریافت کنند چون در برخی از افرادی که دز دوم را زده اند ایمنی زایی از بین رفته و تاکید بر دریافت دز سوم است هر چند فعلا ملاک ارزیابی‌ها دو دز است.

او افزود: با این اوصاف، درخواست جدی رعایت مقررات بهداشتی است تا سفر برای مردم تلخ نشود و با رشد روزافزون بیماری مواجه نشویم.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر آمارها وضعیت نامناسبی پیدا کند، امکان تغییر سیاست‌های ستاد ملی کرونا در اوایل یا اواسط نوروز وجود دارد، گفت: بنابراین همه اینها به رعایت شیوه نامه‌ها توسط هموطنان مربوط است.

وحیدی با اشاره سفرهای خارجی، گفت: در سفرهای خارجی هم تاکید بر رعایت این شیوه نامه ها و تعداد دز واکسن لازم و همراه داشتن پی سی آر منفی است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.