اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

دیدار صمیمی مهندس ضرغامی با ۹ نماینده مجلس

 

دیدار صمیمی مهندس ضرغامی با ۹ نماینده مجلس

به‌گزارش میراث‌آریا، به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مهندس ضرغامی در دیداری پنج‌ساعتی میزبان ۹ نماینده مجلس شورای اسلامی بود.

دستور مهندس ضرغامی برای مناسب‌سازی حاشیه تالاب‌های شهرستان بروجن

در این دیدار حجت‌ الاسلام‌و‌المسلمین امیرقلی جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن نیاز اصلی حوزه انتخابیه خود را تهیه و اجرای طرح جامع گردشگری دانست و بیان کرد: «وجود بزرگ‌ترین تالاب‌های بین‌المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن از نعمت‌های خدادادی است که امیدواریم مردم منطقه بیشترین بهره را از آن ببرند.»

او درباره مناسب‌سازی حاشیه تالاب‌های شهرستان، معرفی، مرمت و حفاظت غیرمنقول تاریخی و فرهنگی، تجهیز و توسعه موزه‌های شهرستان بروجن توضیحاتی را ارائه کرد که وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

مراکز خدمات‌رسانی به گردشگران در طول مسیر رودخانه ماربر ایجاد شود

اصغر سلیمی نماینده مردم شهرستان سمیرم با اشاره به ظرفیت بالای حوزه انتخابیه خود در بخش کشاورزی و گردشگری،  درباره تهیه طرح مطالعاتی و ایجاد مراکز خدمات‌رسانی به گردشگران در طول مسیر رودخانه ماربر در منطقه پادنای علیا، توجه به زیر ساخت اکو توریستی بی‌بی سیدان و تنگ خشک، ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در بخش وردشت و روستای مالی مهر گرد، مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی شهرستان سمیرم تاکید کرد.

موانع ثبت اثر تاریخی‌فرهنگی قنات قاسم‌آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو رفع شود

احمد حسین فلاحی نماینده مردم شهرستان‌های همدان و فامنین درباره رفع موانع ثبت اثر تاریخی‌فرهنگی قنات قاسم آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو و ایجاد نخستین قنات موزه کشور در همدان که تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی استان به ویژه جوامع محلی دارد، سخنانی را مطرح کرد.

رشته‌های صنایع‌دستی در شهرستان آموزش داده شود

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در مورد زیرساخت‌های گردشگری، مرمت و بازسازی شش کاروانسرای تاریخی (رباط میاندهی، رباط فیض‌آبادی، رباط ظهیر آباد، رباط زرنوخ، رباط زرمهر، رباط خیر آباد)، تجهیز و مرمت منزل تاریخی حسین زاده (خانه صنایع‌دستی فیض‌آباد)، تکمیل زنجیره تولید تا مصرف ابریشم در شهر بابک و روستای بسک از توابع تربت حیدریه و آموزش رشته‌های صنایع‌دستی در شهرستان با مهندس ضرغامی گفت‌وگو کرد.

پایگاه باستان‌شناسی در رامهرمز و رامشیر راه‌اندازی شود

ابراهیم متینیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر با اشاره به موقعیت شهر کهن و تاریخی رامهرمز و رامشیر درباره راه‌اندازی پایگاه باستان‌شناسی، کمپ گردشگری سد زیرزرد و شادرین، موزه تاریخی و صنایع‌دستی، ایجاد پایگاه پژوهشی محوطه جوبجی، مرمت بافت تاریخی بازار رضاخانی، تجهیز و راه‌اندازی دائمی خانه صنایع‌دستی در شهرستان سخنانی را مطرح کرد.

ساخت پیست اسکی و نصب تله‌کابین از نکات برجسته شهرستان‌های ایذه و باغملک است

عبدالله ایزدپناه نماینده شهرستان‌های ایذه و باغملک، توسعه زیر ساخت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و فرصت‌سازی در مناطق بکر کوهستانی و ساخت پیست اسکی و نصب تله‌کابین در کوهستان‌های برف‌گیر و دامنه‌های سرسبز در این دو شهرستان، حمایت از ایجاد مزارع گیاهان دارویی و هنرهای دستی مانند قالی‌بافی و گلیم‌بافی و ایجاد اشتغال را از نکات برجسته حوزه انتخابیه خود دانست.

گردشگری نقش بسزایی در رشد اقتصادی شهرستان میاندرود دارد

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در دیدار با مهندس ضرغامی از مازندران به عنوان پایتخت گردشگری و میزبانی کشورهای عضو اکو در سال ۱۴۰۱ یاد کرد و  به موضوع گردشگری و نقش بسزای آن در رشد اقتصادی در شهرستان میاندرود پرداخت و در ادامه به مرمت و بازسازی بافت تاریخی و میراثی شهرساری احداث پارک جنگلی در منطقه کوهدشت، طرح سامان‌دهی ساحلی، احداث اسکله دریایی در نوار ساحلی گهرباران میاندرود اشاره کرد.

مجموعه تاریخی بسطام قطب گردشگری شود

علی اصغرخانی نماینده شاهرود و میامی درباره مجموعه تاریخی  بسطام و قطب گردشگری، آثار تاریخی و فرهنگی در حوزه انتخابیه خود و توسعه گردشگری در منطقه موجن، جنگل ابر (از جنگل‌های هیرکانی با قدمت چند میلیون سال در همسایگی جنگل قطری) و مرمت ابنیه‌ تاریخی شاهرود توضیحاتی ارائه کرد.

پایگاه پژوهشی میراث‌فرهنگی در شهر قمصر راه‌اندازی شود

رحمت الله فیروزی پور نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود نیز در این دیدار درباره ساخت کمپینگ گردشگری، راه‌اندازی پایگاه پژوهشی میراث‌فرهنگی در شهر قمصر، انجام اقدامات لازم برای ثبت جهانی گلاب قمصر، اخذ مجوز و کاوش در منطقه تخت پادشاهی، بررسی مسائل میراث‌فرهنگی شهر کهن خالدآباد با قدمت قبل از میلاد مسیح، تکمیل و بازسازی مسجد تاریخی آدینه گفت‌وگو کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بعد از شنیدن نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طرح‌های ارائه شده توسط کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دستورات لازم را درباره بررسی و رفع مشکلات آن‌ها صادر کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.