اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

سفرهای نوروزی عتبات با اعزام ۱۱ کاروان زیارتی آغاز شد.

 

سفرهای نوروزی عتبات با اعزام ۱۱ کاروان زیارتی آغاز شد

به گزارش میراث آریا و به نقل از فارس، سفرهای نوروزی عتبات از امروز آغاز شد و ۱۱ کاروان زیارتی در نخستین روز اعزام‌ها عازم عراق می‌شوند.

با توجه به اینکه در حال حاضر همه سفرهای عتبات به صورت هوایی انجام می‌شود و مرزهای زمینی بازگشایی نشده‌اند، امکان اعزام متقاضیان سفر زمینی به عتبات وجود ندارد. با این وجود، هشت ایستگاه پروازی تهران، مشهد، یزد، اصفهان، کرمان، ساری، شیراز و ساری آماده انتقال زائران به عراق هستند و هر روز پروازهایی به فرودگاه‌های بغداد و نجف پیش‌بینی شده است.

برای سفر به عتبات در ایام‌نوروز ۴۱ هزار نفر پیش‌ثبت‌نام کرده بودند. ۲۵ هزار نفر آن‌ها متقاضی سفر هوایی به عتبات بودند که پس از تلاش سازمان حج و زیارت ظرفیت برای حدود ۱۵ هزار نفر از آن‌ها فراهم شد و حتی افرادی که اوایل اسفندماه برای پیش ثبت‌نام عتبات نوروزی اقدام نکرده بودند، می‌توانند با ثبت‌نام و واریز هزینه به این سفر معنوی مشرف شوند.

هزینه سفر عتبات در ایام‌نوروز از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۲۰۰ تومان اعلام شده و بسته زیارتی هفت روزه برای این دوره از سفرها اجرایی شده است. البته برخی استان‌ها با توجه به تقاضای ۱۲ روزه به عتبات مشرف می‌شوند، اما بسته‌های زیارتی سه و پنج روز به دلیل استقبال نشدن از سوی زائران اجرایی نشد.

البته به منظور سهولت در تأمین هزینه سفر، بانک‌های شهر، ملی و ملت با توافق صورت گرفته با سازمان حج و زیارت به زائران وام ۵میلیون تومانی می‌دهند.

سفرهای نوروزی عتبات از امروز آغاز شد و تا هشتم فروردین ادامه دارد و با تلاش سازمان حج و زیارت قرار است همه زائران قبل از ماه مبارک رمضان به کشور بازگردند. با توجه به تصمیم عراق، همه زائران باید برای تشرف به عتبات علاوه بر کارت واکسیناسیون به زبان لاتین، گواهی منفی آزمایش کرونا نیز به همراه داشته باشند.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.