اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

فستیوال جانجانبوره به گردشگری گامبیا جان دوباره می‌بخشد.

 

فستیوال جانجانبوره به گردشگری گامبیا جان دوباره می‌بخشد

به گزارش میراث آریا، بالماسکه کانکورانگ یک سنت ماندینکایی و بخشی جدایی ناپذیر از آیین بلوغ پسران جوان است. کانکورنگ یک روح محافظ و ضامن نظم است که از پسران به هنگام یادگیریِ کارکردهای فرهنگی، هنجارهای اجتماعی و محیط زیست، محافظت می‌کند. شهر جانجانبوره همیشه به عنوان زادگاه کانکورانگ شناخته می‌شود که در سال ۲۰۰۸ توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ناملموس ثبت شد.

در سال ۲۰۱۸، مرکز تجارت بین‌المللی (ITC)، از طریق پروژه توانمندسازی جوانان (YEP) با بودجه اتحادیه اروپا، یک همکاری را با مرکز ملی هنر و فرهنگ (NCAC) و هیئت گردشگری گامبیا (GTBoard) برای حمایت از جوانان جنجانبوره آغاز کرد تا این جشنواره را احیا کند. این ابتکار بخشی از تلاش گسترده‌تر برای تقویت گردشگری فراگیر و پایدار است که این قابلیت را دارد که فرصت‌های اقتصادی جدیدی برای جوانان روستایی گامبیا ایجاد کند.

جانجانبوره با میراث فرهنگی منحصر به فرد، تاریخ و تنوع زیستی غنی خود، تجربیات بسیار خوبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. جشنواره کانکورانگ در عین حفظ میراث فرهنگی آن در جزیره، سنگ بنای مهمی برای توسعه گردشگری این مقصد است. پس از موفقیت نسخه اصلی جشنواره در سال ۲۰۱۸، بسیاری از جوانان گامبیایی از فرصت‌های درآمدزایی در مشاغلی هموچون خدمات مهمان‌نوازی، فروش سوغاتی و راهنمای تور، استفاده کردند.

امروزه این جشنواره به بخشی از تقویم فرهنگی کشور تبدیل شده است. ایساتو تورای، معاون رئیس جمهور، در مراسم افتتاحیه رسمی جشنواره که در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۲ برگزار شد، گفت: «حمایت YEP کمک بزرگی بوده و جشنواره جانجانبوره به یکی از پرطرفدارترین جشنواره‌های سال تبدیل شده است. شرکتِ عموم مردم، شرکای پروژه احیا و بالماسکه‌های مختلف برای توسعه گردشگری در گامبیا بسیار مهم هستند.»

نگونه پنه، مسئول برنامه گردشگری و صنایع خلاق ITC، تاکید کرد: «ITC گردشگری را به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی دربر می‌گیرد که می‌تواند برای همه مفید واقع شود. این جشنواره دامنه فرصت‌ها را گسترش می‌دهد و فرصت‌های برابر را برای مردان و زنان فراهم می‌کند.»

در سال‌های اخیر، اتحادیه اروپا و ITC از طریق برنامه توانمندسازی جوانان خود، از جوانان جانجانبوره در ترویج گردشگری مبتنی بر جامعه (CBT)، بهبود مهارت‌های آن‌ها در مهمان‌نوازی و راهنمایی تور و توسعه محصولات و تجربیات جدید حمایت کرده‌اند که می‌تواند به رقم خوردن فصلی جدید در تاریخ غنی جزیره کمک کند.

دوره بعدی جشنواره کانکورانگ مصادف با دویستمین سالگرد استقرار مردمان جزیره است، یعنی زمانی که اولین بردگان آزاد شده در جانجانبوره ساکن شدند. وزیر گردشگری و فرهنگ گامبیا افزود: «دولت برای این جشنواره و سرزمین جانجانبوره ارزش زیادی قائل است. سال آینده، ما دوباره در اینجا گرد هم خواهیم آمد تا جشنواره کانکورانگ را با یادآوری تاریخ و مسیر طولانی که به سوی آزادی طی کردیم، جشن بگیریم.»

* ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.