اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

سران گردشگری جهان خواستار اقدام فوری برای حفاظت از اقیانوس‌ها شدند.

 

سران گردشگری جهان خواستار اقدام فوری برای حفاظت از اقیانوس‌ها شدند

به گزارش میراث آریا، در یک نشست جهانی با موضوع «گردشگری در اقتصاد آبی» که با میزبانی مشترک بین بخش برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) و کشور فرانسه برگزار شد. نمایندگان سطح بالا بر چگونگی اجرای اقتصاد آبی تاکید کردند که چگونه اجرای ااین استراتژی می‌تواند با تهدیدات تغییرات آب و هوایی، آلودگی پلاستیک و بهره برداری بیش از حد از منابع مبارزه کند. در همان زمان، این هیئت به نمایندگی از کلمبیا، کنیا، سیشل و پالائو به وضوح نشان داد که چگونه تمرکز قوی‌تر بر پایداری می‌تواند به ارائه فعالیت‌های گردشگری رقابتی و فراگیر کمک کند.

زوریتسا اوروسویچ، مدیر اجرایی UNWTO، در سخنانی در این اجلاس گفت: «گردشگری یکی از ارکان اقتصاد آبی به شمار می‌روند و با ارائه انگیزه‌های مالی و مکانیسم‌هایی برای حفاظت از اکوسیستم‌ها، نقش کلیدی در حفظ اقیانوس‌ها ایفا می‌کنند. ما می‌توانیم و باید کارهای بیشتری انجام دهیم. به عنوان بخشی ازجریان پایداری، گردشگری نقش کلیدی در بازسازی اکوسیستم‌های ساحلی و دریایی خواهد داشت و مردم بایستی در مرکز این تلاش‌ها قرار گیرند.»

فرصت خروج از بحران

بر اساس داده‌های ارائه شده در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD)، در حال حاضر، گردشگری به عنوان بزرگترین بخش در ارزش صادرات، ۴۰ درصد از اقتصاد آبی را به خود اختصاص می‌دهد. راه‌اندازی مجدد گردشگری در سطح جهان و بهبود از تأثیرات همه‌گیری، فرصتی برای این بخش برای حمایت از تبدیل مقاصد ساحلی و دریایی به سمت مدل‌های پایدارتر و انعطاف‌پذیرتر است که بر حفاظت از اقیانوس و استفاده مسئولانه‌تر در این بخش تاکید دارد.

سیلوستر راگدوند، وزیر امور خارجه و گردشگری سیشل، گفت: «سرنوشت گردشگری و اقتصاد آبی باید در هم تنیده شود تا از منابع محدود استفاده مسئولانه شود. اقیانوس بعنوان مادر ما باید نقش فرماندهی در استراتژی‌های گردشگری داشته باشد. برای سیشل، اقتصاد آبی حاکی از رویکردی جامع برای بخش گردشگری و اقتصاد محلی است.»

انتقال بخش خصوصی

رهبران شرکت‌های Accor، ClubMed، Costa Cruises، Iberostar Group، PONANT، TUI Group و Blue Climate Initiative به سیاست‌گذاران برای اولویت‌بندی حفاظت از اقیانوس‌ها پیوستند و تعهدات خود را برای رسیدگی به آلودگی‌های ناشی از انتشار پلاستیک از طریق راه‌حل‌های عملی در راستای چارچوب‌های موثر ارائه دادند. ابتکار جهانی پلاستیک گردشگری از انتقال به اقتصاد دایره‌ای پلاستیک حمایت می‌کند.

هروه گاستینل، مدیر عامل PONANT، گفت: «ما مفتخریم که تعهد خود را به ابتکار جهانی پلاستیک گردشگری با هدف حذف پلاستیک‌های یک بار مصرف تا سال ۲۰۲۲ اعلام می‌کنیم. بعنوان مثال، کشتی اکتشافی قطبی Le Commandant Charcot، موضوع هدفمند «پلاستیک یکبار مصرف» را در همه کشتی‌های خود اجرا می‌کند. »

این کارگاه توسط خورخه لاگونا سلیس، رئیس One Planet Network، اداره شد و با فراخوانی برای اقدام اجرایی از سوی برون پویرسون، مدیر توسعه پایدار Accor، برای ذینفعان گردشگری برای پیوستن به جنبش جمعی پیرامون ابتکار جهانی پلاستیک گردشگری و بیانیه گلاسکو در مورد اقدام اقلیمی در گردشگری صورت گرفت. آقای لاگونا سلیس گفت: «شبکه One Planet از همکاری با اجلاس One Ocean برای بالا بردن تعهدات بلندپروازانه از سوی کسب و کارهای گردشگری و دولت‌ها خرسند است. بخش گردشگری می‌تواند عاملی برای آموزش و پیشگیری از آلودگی پلاستیک و منبعی برای بهبود پایدار از همه‌گیری و ایجاد درآمد مناسب برای میلیون‌ها نفر باشد.»

 

* ترجمه: بابک صوفیانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.