اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

نشست‌های B2B در حاشیه نمایشگاه گردشگری -2

برگزاری کارگاهی با موضوع «چگونه بهترین بسته سفر را برای گردشگران چینی تهیه کنیم؟»

 

برگزاری کارگاهی با موضوع «چگونه بهترین بسته سفر را برای گردشگران چینی تهیه کنیم؟»

به گزارش میراث‌آریا، در ابتدای این نشست اژدری با تبریک سال نوی چینی به تدارک برنامه‌هایی در حاشیه برگزاری نمایشگاه پانزدهم به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و چین و تقویت گردشگری بین دو کشور اشاره کرد.

جوزی هاو نیز با اشاره به اشتراکات تاریخی بین دو کشور بیان کرد: «در چندسال اخیر و پیش از شیوع کرونا اقدامات خوبی برای تبادل گردشگر بین دو کشور صورت گرفت که امیدوار به ادامه آن روند بودیم و پیشبینی‌مان این بود که گردشگران زیادی به ایران سفر کنند.»

او با تشکر از اقدامات انجام شده توسط معاونت گردشگری، ابراز امیدواری کرد که با از بین رفتن کرونا گردشگران چینی بتوانند به ایران سفر کنند.

در ادامه کارگاه وویی جِنگ که به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشت، با اشاره به مهم‌ترین دغدغه‌های چینی‌ها برای سفر بیان کرد: «امنیت، مسافت کوتاه ترجیحا کم‌تر از چهار ساعت، قیمت بین هزار تا ۲هزار دلار بسته به کیفیت تور، اخذ ویزا همچنین تخفیف جزو مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران چینی برای انتخاب مقصد برای سفر هستند.»

این عضو انجمن کارشناسان خارجی شانگهای، اصیل بودن زبان دو کشور، پیشینه و تمدن تاریخی همچنین روابط بین‌المللی را به‌عنوان وجوه مشترک ایرانی‌ها و چینی‌ها مطرح کرد.

او درباره علایق سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران بیان کرد: «زعفران، فرش ایرانی، سوغات و صنایع‌دستی مواردی هستند که مورد توجه سرمایه‌گذاری بازرگانان چینی است.»

این فعال گردشگری که به بیش از ۹۵ کشور دنیا سفر داشته است، ابراز امیدواری کرد که پس از کوید ۱۹ گردشگری با امنیت بالاتری انجام‌شود.

مدیر کل آژانس گردشگری شانگهای همچنین عکاسی از مکان‌های تاریخی و با افراد بومی، در اختیار داشتن ماشین و انجام سفرهای جاده‌ای همچنین اقامت در خانه‌های گردشگری و استفاده از هلی‌شات را به‌عنوان موارد مورد علاقه چینی‌ها مطرح کرد.
جِنگ با اشاره به فعالیت سی‌ساله در زمینه گردشگری بیان کرد: «استفاده از فکر و ایده‌های نو برای نشان دادن جذابیت‌های کشور به خصوص مناطق جنوبی و جزایر حوزه خلیج فارس باید مورد توجه آژانس‌های گردشگری قرار بگیرد.»

مدیر کل آژانس گردشگری شانگهای همچنین به تنوع رستوران‌های چینی در ایران اشاره کرد و درباره چگونگی ارائه غذا به گردشگران چینی، گفت: «به این دلیل که غذاهای ایرانی برای چینی‌ها آشنا نیستند بهتر است که غذاهای چینی به صورت بسته‌بندی برای گردشگران تهیه شود و در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.»

او همچنین در پاسخ به سئوالی درباره حجاب گفت: «حجاب برای چینی‌ها جذاب است و مشکلی در این مورد ندارند.»

عضو انجمن کارشناسان خارجی شانگهای ابراز امیدواری کرد که آژانس‌های مسافرتی هر چه سریع‌تر اقدام به ارائه برنامه‌ها و بسته‌های متنوع گردشگری کنند.

او همچنین برگزاری این کارگاه را مفید دانست و ابراز امیدواری کرد که چنین کارگاه‌هایی بیشتر برگزار شود.

مدیر کل آژانس گردشگری شانگهای که در سال ۲۰۱۹ سفری به ایران داشت و از شهرها و آثار تاریخی کشورمان بازدید کرده بود، در طول این این کارگاه به ارائه عکس‌ها و تجربیات این سفر پرداخت.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.