اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

سازمان جهانی گردشگری با همکاری مرکز آشپزی باسک برگزار می‌کند.

سومین رقابت استارت‌آپ‌های گردشگری خوراک

 

سومین رقابت استارت‌آپ‌های گردشگری خوراک

به‌گزارش میراث‌آریا، سازمان جهانی گردشگری پس از موفقیت در جشنواره‌های پیشین با همکاری مرکز آشپزی باسک از اسپانیا، سومین مسابقه جهانی استارت‌آپ‌های گردشگری و غذا را راه‌اندازی کرد. ماموریت این سازمان شناسایی چالش‌ها و پروژه‌ها و تسریع استفاده از نوآوری‌هایی است که می‌توانند بخش گردشگری غذا (Gastronomy Tourism) را در آینده نزدیک متحول کنند. گردشگری، محرک رشد اقتصادی فراگیر و پایدار، و همچنین حوزه‌ای تأثیرگذار در ارتقای رفاه اجتماعی با هدف دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل است.

در طول رشد مداوم گردشگری در دهه گذشته، این بخش یک شغل از هر ۱۰ شغل ایجادشده در بازار را در دست گرفته است و ۱۰.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهد. در تقاطع بخش گردشگری با بخش غذا، گردشگری خوراک حول سفرهای تجربه‌محور سازماندهی می‌شود و به عنوان بخشی از ارزش‌های اخلاقی و پایدار مربوط به مقصد، میراث، فرهنگ محلی، محصولات محلی، اصالت، سنت و تکنیک‌های آشپزی را در نظر می‌گیرد.

تأثیر گردشگری خوراک در سفر و تقاضای فزاینده برای گردشگری غذا، باعث شده است این حوزه فرصت‌های توسعه فراوانی در خود داشته باشد که توجه روزافزون دولت‌ها را به خود جلب می‌کند. گردشگری غذایی به یکی از پویاترین و خلاق‌ترین بخش‌های گردشگری تبدیل شده و در عین حال خود را به عنوان عامل ایجاد تنوع در گردشگری و تأثیرگذاری در ارتقای توسعه پایدار در سطوح محلی معرفی کرده است.

گردشگری خوراک، کارآفرینان، شرکت‌ها و سازمان‌های جدیدی را تشویق می‌کند که بر سایر صنایع فعال اثر بگذارند و برای موضوعات مهمی ارزش قائل هستند؛ از جمله:

● پایداری مبتنی بر حفظ تعادل بین رشد اقتصادی و فرهنگ و میراث غذایی

● کیفیت ابتکارات در تولید و استفاده از تجربه در طول کل زنجیره گردشگری

● ارتباط قوی و همکاری منسجم در ارائه پیشنهادات با مشارکت همه دست‌اندرکاران، از سرآشپزها تا رسانه‌ها

● همکاری بین همه فعالان در زنجیره ارزش بخش غذا و گردشگری

● اصالت‌بخشی با تاکید بر میراث فرهنگی، محصولات محلی و ارزش‌های فرهنگی

● گردشگری غذا به خودی خود محرکی برای خلاقیت، نوآوری و رشد پایدار است؛ که در آن استارت‌آپ‌هایی با چشم‌اندازهای آوانگارد و باز می‌توانند سناریوهای جدیدی را پیشنهاد کنند که تأثیری مثبت بر بخش‌های مختلف دارد. این باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند در اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد همکاری و مشارکت داشته باشند.

اهداف رقابت

برای رقابت در این استارتاپ سه موضوع حائز اهمیت است:

فناوری‌های نوین: 

استارت‌آپ‌هایی که در حال توسعه و ترویج یک برنامه با فناوری‌ها نو و سطح بالا برای ارائه راه‌حل و خدمات نوین مرتبط با بخش گردشگری غذا هستند؛

تاثیر محلی: 

استارت‌آپ‌هایی که در حال توسعه پروژه‌ای با توانایی ایجاد تحول و بهبود اجتماعی در اجرای آن بوده و به بخش گردشگری خوراک متصل هستند؛

پایداری و کاهش ضایعات غذایی: 

استارت‌آپ‌هایی که در حال توسعه و ترویج پروژه‌ای با عملکرد بالایی از پایداری، مدیریت ضایعات غذایی و تأثیرات ایجاد شده توسط گردشگران هستند.

مزایای شرکت در رقابت

فواید شرکت در این استارتاپ توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) اعلام شده که عبارتند از:

ارائه راهنمایی توسط UNWTO و شرکای برتر
وجود پشتیبانی مناسب برای استارتاپ شما
ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری
عضویت در شبکه نوآوری UNWTO
اخذ بورسیه برای آکادمی آنلاین گردشگری
فرصتی برای ارائه استارتاپ خود در هفتمین مجمع گردشگری در نارا، ژاپن

استفاده از LABe- Digital Gastronomy به مدت ۶ ماه به عنوان فینالیست در نسخه مربوط به Culinary Action شرکت کرده و در اولین مسابقه استارتاپی foodtech در قالب یک برنامه جاده‌ای حضور خواهید داشت.
حضور در طرح پیشرفته جامعه دیجیتال GOe به مدت ۶ ماه

شرایط شرکت در رقابت

برای پذیرفته شدن در این برنامه، ضوابط مخصوصی توسط UNWTO و شرکای تجاری آن در نظر گرفته شده است:

نوآوری: استفاده از نوآوری‌های جنجالی و نمایش آن در سطح جهانی

تأثیر اجتماعی استارت‌آپ: تمرکز بر برآوردن نیازهای اجتماعی در حوزه‌های مختلف، برای تقویت اشتغال‌زایی جوانان و افراد آسیب‌پذیر، اعتقاد به لزوم وجود برابری جنسیتی در مشاغل و تطابق با شاخص‌های ملموس در این زمینه لازم است.

کشش: ظرفیت تغییر محیط محلی و توانایی ایجاد تغییر در جامعه، بهبود شرایط اجتماعی گروه‌های ذی‌نفع و ارتقای شناخت و درک آن‌ها از جامعه.

آزمایش موفق: داشتن نمونه‌های آزمایش شده و ارائه تجربه اشخاص از برنامه شما

سهولت جذب سرمایه از طریق همکاری با استارتاپ: اجرا در مدت کوتاه برای توسعه محصولات، خدمات، بهینه سازی استفاده از منابع، تقویت زیرساخت‌های موجود و توانایی میزان‌سازی محصول با توقعات جامعه هدف.

تیم متعهد: حضور گروهی با دانش کافی در مورد حوزه عمل؛ ارزیابی مثبت از یک سازمان دولتی یا خصوصی در مورد اجرای پروژه.

پایبندی به اهداف توسعه پایدار: استفاده از قواعد و اصول توسعه پایدار.

تقویم برگزاری رقابت

سومین رقابت استارت‌آپ‌های گردشگری غذا از اول نوامبر، برابر با ۱۰ آبان ۱۴۰۰، آغاز شده است و علاقمندان فرصت دارند تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۲، برابر با ۹ اسفند ۱۴۰۰، درخواست خود را برای شرکت در این رقابت‌ها ارائه دهند. از اول آپریل ۲۰۲۲، برابر با ۱۲ فروردین ۱۴۰۱، استارت‌آپ‌هایی که به پلتفرم آنلاین راه پیدا کرده‌اند اعلام خواهند شد و برنده‌های نهایی رقابت در می‌۲۰۲۲ اعلام خواهند شد.

برای ارائه درخواست خود به منظور شرکت در این رقابت، بعد از وارد شدن به حساب کاربری گوگل خود، وارد این لینک شوید و فرم مربوطه را تکمیل کنید.

*ترجمه: آناهیتا رشیدی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.