اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مهندس ضرغامی در جمع مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس:

بوم‌گردی‌ها می‌توانند برای اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار موثر باشند.

 

بوم‌گردی‌ها می‌توانند برای اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار موثر باشند

برای انجام کارهای بزرگ باید هزینه داد

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «سالگرد عملیات کربلای پنج است. دستاوردهای این عملیات زیاد بوده و هزینه‌های آن نیز کم نبوده است. برای کارهای بزرگ باید هزینه داد. در طول تاریخ کارهای بزرگی که انجام شده، هزینه‌های خودش هم داشته است. کسی‌که باید تنور این تحلیل را گرم نگاه دارد شما هستید.»

او تصریح کرد: «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصداق تام میراث‌فرهنگی است. یعنی حاکمیت و نظام، وظیفه حفظ میراث‌فرهنگی را بر عهده دارند و مصداق بارز آن آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.»

مهندس ضرغامی تصریح کرد: «دفاع مقدس یک پدیده تاریخی، ویژه و بی‌بدیل است که خروجی‌ها و دستاوردهای زیادی دارد که یکی از آن‌ها قطعاً وحدت و انسجام ملی است.»

تشییع پیکر شهید سلیمانی، بزرگ‌ترین رفراندوم عملی تاریخ بود

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: «در طول تاریخ سیاسی کشور و طی سالیان گذشته، هر وقت شکافی عمیق ایجاد شده ، دفاع مقدس آمده و آن شکاف را پر کرده است. به عنوان مثال پس از جریان دوم خرداد موضع‌گیری‌های مختلفی انجام شد که شهادت صیاد شیرازی و تشییع پیکر آن شهید والامقام ورق را در سطح ملی برگرداند. شهادت او مشابه عملیات ثامن الائمه (ع) است. این حادثه مدام تکرار می‌شود و برکتی است که مربوط به دفاع مقدس است.»

او ادامه داد: «شهادت حاج قاسم سلیمانی مصداق تام آن بود و تشییع پیکر آن شهید بزرگوار، بزرگ‌ترین رفراندوم عملی تاریخ بود که همه عاشقانه آمدند.»

نباید به نام دفاع‌مقدس جامعه را دچار تفرقه کنیم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «اگر داریم ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ می‌کنیم، نخست بدانیم ارزش دفاع مقدس همین انسجام و وحدت ملی است. به نام دفاع مقدس بعضی‌ها نیایند و جامعه را دچار تفرقه کنند. ما نسبت به این موضوع هم وظیفه داریم.»

مهندس ضرغامی گفت: «یک‌بار رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ با سه گروه به اقتضای همان زمان مرزبندی کردند. به جز این سه گروه، مرزبندی نداریم. فقط یک جامعه ایرانی داریم. جامعه‌ای که عاشق کشور، آب و خاک، ارزش‌ها و قهرمان‌های ملی‌اش است و مردم همین هستند.»

وزیر میراث‌فرهنگی تاکید کرد: «وقتی شما راهیان نور را راه‌اندازی می‌کنید و هفت میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند، نشان‌دهنده ارزش‌های دفاع مقدس است و تاثیرات معنوی دارد. حوزه‌ای که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار می‌کند حوزه کاملا مقدس و متفاوت است. کوچکترین کاری که می‌کنید به تعبیر قرآن برکاتش چندین برابر است. هر بذری که می‌کارید، برکت آن به دلیل خون‌های پاک شهیدان است.»

دفاع‌مقدس و گردشگری؛ نخستین حوزه کاری

او گفت: «دو موضوع را با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهیم داشت. که یک موضوع آن در حوزه گردشگری و مرتبط با این بنیاد است ،گردشگری دفاع مقدس، گردشگری جنگ یا گردشگری مقاومت. البته گردشگری مقاومت را در سطح منطقه‌ای و جهانی خواهیم دید.»

مهندس ضرغامی تصریح کرد: «راهیان نور در جنوب سابقه دارد و باید در غرب نیز تقویت شود. پیشنهاد من برای سردار کارگر این است که جاذبه‌های تکمیلی برای این برنامه در نظر بگیریم و ما باید با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به طور مرتب آن را توسعه دهیم. یعنی جوانانی که برای بازدید به منطقه جنوب سفر می‌کنند فقط مناطق جنگی را نبینند، بلکه در کنار آن جاذبه‌های دیگر باید داشته باشیم و تفریحات و سرگرمی مانند دیدن مناظر طبیعی برای آن‌ها در نظر بگیریم. این نوع گردشگری باید خانواده محور باشد.»

دفاع مقدس و بوم‌گردی؛ دومین حوزه کاری

وزیر میراث‌فرهنگی بیان کرد: «موضوع دومی که ما با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهیم داشت در حوزه بوم‌گردی است. این حوزه بسیار مهم است و اگر درست برنامه‌ریزی کنیم در اشاعه ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌تواند بسیار موثر باشد.»

مهندس ضرغامی تصریح کرد: «در حوزه گردشگری مشکل مراکز اقامتی داریم. برای افزایش تخت‌های اقامتی تسهیلات می‌گیریم و به این بخش کمک خواهیم کرد. دولت با وجود مشکلات اعتباری که دارد، تسهیلات و وام‌های ارزان قیمت برای فعالان در نظر گرفتند. تبصره ۱۸ یکی از راه‌های مهمی است که ما در سه ماهه اخیر آن را فعال کردیم و اولین دستگاهی که بیشترین عملکرد در مورد این تبصره داشته، وزارت میراث‌فرهنگی است.»

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.