اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

تأکید مهندس ضرغامی بر استفاده از فناوری‌های نو در میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

 

تأکید مهندس ضرغامی بر استفاده از فناوری‌های نو در میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی
به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی عصر امروز چهارشنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ با همراهی مهدی اخوان مدیرعامل شرکت همراه اول از اتاق مانیتورینگ و پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول بازدید کرد و با برخی از اپلیکشین‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال این شرکت از جمله روبیکا، شاد، بومی‌نو، ذره‌بین و … آشنا شد.
مهندس ضرغامی در حاشیه این بازدید که همزمان با برگزاری کارگاه فناوری‌های تحول‌آفرین  برای مدیران ارشد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، انجام شد در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره این بازدید گفت: «در حدی که فرصت شد مانیتورینگ فشرده‌ای را از مجموعه ظرفیت‌هایی که همراه اول ایجاد کرده است انجام دادم.»
او افزود: «در این بازدید متوجه شدم که مجموعه همراه اول با نگاه به بومی‌سازی و با توجه به نیازهایی که در سراسر کشور داریم کارهای خوبی انجام داده است، که علاوه بر کاهش هزینه‌ها و به حداقل رساندن آسیب‌های احتمالی، سرویس‌های خوبی را به مردم ارائه می‌دهد.»
مهندس ضرغامی با اشاره به وجود برخی حوزه‌های مرتبط با این ظرفیت‌ها در وزارتخانه متبوعش ادامه داد: «در نگاه سازمانی، سازمان یادگیرنده را اصل قرار داده‌ایم و تلاشمان بر این است که مدیران و کارشناسانمان آموزش جمعی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و دائما رو به رشد باشند.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افزود: «امروز به همت همراه اول مجموعه آموزشی خوبی به صورت کارگاه برای مدیران و کارشناسان ارشد این وزارتخانه برگزار شد که بسیار لازم و ضروری است. از آنجایی که کار ما عملیاتی و کاربردی است از ظرفیت‌هایی که انجام شده استفاده بهینه خواهیم کرد.»
او با بیان اینکه بخش مهمی از گردشگری به اطلاع‌رسانی مربوط است، افزود: «وظیفه ما در حوزه‌های مختلف شناسایی، معرفی، تفسیر و آماده‌سازی محیط برای انجام ماموریت‌ها در هر سه حوزه است.»
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: «حوزه ماموریتی ما با این کارها ارتباط مستقیمی دارد. به عنوان مثال در همین بازدید، اپلیکیشنی را دیدیم که در حوزه گردشگری شهری مثل لاهیجان فعالیت می‌کند و برای حداقل ۷ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن‌ در حوزه صنایع‌دستی نیز بسیار فعال است.»
او با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری و نوآوری برای راه‌اندازی اپلیکیشن‌های مرتبط با سه حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی توجه به این موضوع را برای رشد فعالیت‌های مربوط به این سه حوزه با اهمیت دانست.
مهندس ضرغامی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه میراث‌فرهنگی، افزود: «به‌عنوان مثال در شبیه‌سازی آثار فرهنگی‌تاریخی این فناوری‌ها کمک شایانی کرده است.»
در ادامه مهدی اخوان مدیرعامل شرکت همراه اول نیز در حاشیه این بازدید گفت: «هدف از این بازدید ارائه ظرفیت‌های کشور در حوزه بومی‌سازی سرویس‌های دیجیتال است. در این بازدید مسئولان با توانمندی‌های جوانان کشور در حوزه بومی‌سازی آشنا می‌شوند.»
او افزود: «توقع و انتظار ما در این بازدید‌ها حمایت مسئولان و توجه آن‌ها به توانمندی‌های جوانان کشور است. خوشبختانه این بازدید‌ها نتایج و دستاوردهای خوبی به دنبال داشته است و در بازدیدهایی که مسئولان قبلی از این مجموعه داشته‌اند مورد حمایت قرار گرفته‌ایم.»
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.