اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

شهر لیون استفاده از بخاری در فضای باز رستوران‌ها را ممنوع کرد.

 

شهر لیون استفاده از بخاری در فضای باز رستوران‌ها را ممنوع کرد

به‌گزارش میراث‌آریا، ممنوعیت سراسری استفاده از بخاری‌های فضای باز پس از به تعویق افتادن این قانون به دلیل بحران COVID-۱۹، در سال ۲۰۲۲ در فرانسه اجرایی خواهد شد. البته شهردار محیط‌زیست‌دوستِ شهر لیون، گرگوری دوسِت، تصمیم گرفته است که به قولی که سال گذشته داد عمل کند و در این زمینه، از بقیه شهرها پیشی بگیرد.

صرف غذا و نوشیدنی در تراس رستوران‌‌ها و کافه‌ها در فرانسه، یکی از فرهنگ‌های رایج و پرطرفدار در این منطقه است. بسیاری از گردشگرانی که به فرانسه سفر می‌کنند، تجربه غذا خوردن در یکی از این تراس‌ها را در فهرست کارهای خود قرار می‌دهند.

دوسِت می‌گوید: «اگرچه شهرهای رن و تونن از چند سال پیش این اقدامات را انجام داده‌اند، در کل تعداد کمی از شهرهای فرانسه از این روش پیروی کرده‌اند.»

شهر لیون اولین شهر فرانسه است که این حکم رسمی شهرداری را صادر کرده است که عنوان می‌کند: «از این پس استفاده از همه وسایل گرمایشی، اعم از ثابت یا سیار، با هر نوع عملکرد و هر نوع سوخت، در فضای باز رستوران‌ها و کافه‌ها آن‌ها را ممنوع است».

شهردار لیون هشدار داد، کسانی که این قانون را رعایت نمی‌کنند، مجوز استفاده از تراس یا فضای باز بیرونی رستوران یا کافه برای آن‌ها تعلیق خواهد شد و تا ۳۵ یورو جریمه می‌شوند. این قانون جدید بخشی از طرح اقلیم-هوا-انرژی است.

بر اساس مطالعه انجمن NegaWatt، در فرانسه، بخاری‌ها و هیترهای خیابانی که در فضای باز استفاده می‌شوند، مسئول انتشار نیم میلیون تُن CO۲ در سال هستند. آن‌ها همچنین محاسبه کردند که مصرف انرژی یک تراس مجهز به پنج بخاری که به مدت ۱۴ ساعت در روز از اواسط نوامبر تا اواسط مارس روشن می‌شود، ۵۰ هزار و چهارصد کیلووات ساعت است که در این فرآیند ۱۳.۷ تن دی‌اکسید کربن منتشر می‌شود. این مقدار معادل با آلایندگی یک سفر ۱۲۰ هزار کیلومتری با خودرو است. یک تراس با همین اندازه، اگر مجهز به ۱۰ بخاری برقی باشد، در مدتی مشابه فقط ۲۵ هزار و دویست کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند.
درخواست تصویب این ممنوعیت از سوی کنوانسیون اقلیم شهروندی و وزارت گذار زیست‌محیطی، باربارا پومپیلی، ارائه شد و از ۳۱ مارس ۲۰۲۲ در سراسر فرانسه لازم‌الاجرا خواهد شد.

برای جبران هر گونه ضرر و ایجاد اختلال در گردش مالی رستوران‌ها و کافه‌های شهر، شهرداری به مسولان آن‌ها قول داده است که می‌توانند مساحت تراس‌هایشان را در طول تابستان بیشتر کنند و از این طریق ضررشان جبران شود.

*ترجمه: بابک صوفیانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.