اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

توسعه اقتصاد گردشگری و صنایع‌دستی جزو ضرورت‌های اصلی استان است/ پشتیبانی ویژه از ارائه تسهیلات

توسعه اقتصاد گردشگری و صنایع‌دستی جزو ضرورت‌های اصلی استان است/ پشتیبانی ویژه از ارائه تسهیلات

استاندار اصفهان از مقوله اقتصاد گردشگری با دامنه توسعه همه جانبه خصوصا زیرساخت ها و صنایع دستی به عنوان یکی از راهبردهای مهم این استان خبر داد.

سیدرضا مرتضوی در گفت وگو با میراث آریا  در خصوص حمایت ها و برنامه های این استان هم راستا با رشد صنایع دستی به اهمیت شعار سال در راهبردهای اجرایی این استان اشاره کرد و گفت: توسعه اقتصاد گردشگری در این راستا جزو راهبردهای اصلی ما در استان اصفهان است که در برنامه‌های متعددی نیز به آن پرداخته‌ایم.

او با بیان این که در شورای برنامه ریزی مقوله اقتصاد گردشگری با دامنه توسعه همه جانبه خصوصا زیرساخت ها و صنایع دستی مورد توجه است، گفت: سعی کردیم که ارتباط‌هایی هدفمند با سایر استان‌ها را برنامه‌ریزی کنیم که این مهم در معاونت اقتصادی برنامه‌ریزی شده است.

مرتضوی با تایید پرسش خبرنگار میراث آریا در خصوص جایگاه اصفهان به عنوان یکی از رئوس مثلث طلایی گردشگری، افزود: رویکرد این ارتباط که بین استانهای مختلف در حوزه گردشگری صورت میگیرد، توسعه گردشگری داخلی و حتی خارجی است.

استاندار اصفهان با اشاره به توجه ویژه استان اصفهان به ظرفیت گردشگران خارجی و مقوله تورگردان‌های خارجی در جذب گردشگر به ایران و به طور خاص اصفهان به برگزاری جلسات مختلف به میزبانی این استان مانند ازبکستان اشاره کرد و گفت: پیگیری مقوله توسعه ظرفیتهای گردشگری خارجی به طور مستمر در حال پیگیری است.

مرتضوی نسبت به نقش مهم اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در این استان به عنوان نقشی پیش برنده اشاره کرد و گفت: سند در دست تدوین ما شامل برنامه‌های عملیاتی در حوزه جذب گردشگر و اهتمام به حفظ میراث و رونق اقتصاد صنایع دستی است.

او در پایان به ارائه تسهیلات در راستای رونق اقتصاد ناشی از گردشگری و صنایع دستی اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه ساخت هتل و زیرساخت‌های گردشگری نیز اهتمام کرده و شرایط مطلوبی را برای سرمایه گذاری فراهم کردیم از طرفی از ارائه تسهیلات نیز پشتیبانی خواهیم کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.