اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

در مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری تصریح شد.

آینده‌ای سبزتر و فراگیر برای گردشگری/ ازبکستان میزبان اجلاس بیست‌وپنجم

 

آینده‌ای سبزتر و فراگیر برای گردشگری/ ازبکستان میزبان اجلاس بیست‌وپنجم

به‌گزارش میراث‌آریا، در حالی که روزهای آغازینِ مهم‌ترین نشست در حوزه گردشگری جهانی که بر پاسخ UNWTO به تأثیرات همه‌گیر و متحد کردن اعضا در حمایت از رهبری و برنامه کاری آن متمرکز بود، روز سوم به آینده‌ای پایدارتر و فراگیرتر برای این بخش نگاه می‌کرد. نخست‌وزیر اسپانیا، سانچز پرز کاستیون، در یک نشست موضوعی ویژه با عنوان «ساختن برای آینده، نوآوری، آموزش و توسعه روستایی»، اهمیت این بخش را برای فراهم کردن فرصت‌های خارج از شهرها، هم در اسپانیا و هم در سراسر جهان، تشخیص داد و در عین حال بر حمایت دولت خود از UNWTO تاکید کرد.

همچنین زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، خطاب به نمایندگان گفت: «اگر ما در مورد تفکر اینکه «هیچ‌کس نباید از پیشرفت جا بماند» جدی هستیم، پس باید در زمینه نوآوری، آموزش و توسعه گردشگری به‌عنوان ابزاری برای توسعه روستایی جدی باشیم. این به معنای توانمندسازی جوانان، حمایت از استعدادهای گردشگری و همچنین ارائه بهترین راه‌حل‌ها به حمایت سیاسی و مالی است که برای گسترش و تغییر بخش ما نیاز دارند. »

این جلسه شامل یک مناظره وزیران در مورد «سیاست تقویت گردشگری برای توسعه روستایی» با بینش و نظرات وزرای گردشگری کلمبیا، جامائیکا، مالزی، پاراگوئه، اسلوونی، تانزانیا، اسپانیا و ترکیه بود. به دنبال آن، میزگردی در مورد کارآفرینی و نوآوری برگزار شد. نمایندگان کشورهای عضو وزرای گردشگری از شیلی، یونان، ژاپن، اردن، نیجریه، پرتغال و امارات متحده عربی بودند، در حالی که نماینده بخش خصوصی، برندگان مسابقه جهانی راه‌اندازی گردشگری روستایی UNWTO بودند. در پایان، بحث در مورد توانمندسازی رهبران گردشگری آینده، با اشاره به لیگ دانشجویان UNWTO، شامل مشارکت وزرای گردشگری بلغارستان، لبنان، مالدیو و عمان و همچنین خود دانشجویان بود.

مجمع عمومی علاوه بر نگاه به آینده، مقاصدی را که در حال حاضر در تبدیل گردشگری به ستون توسعه روستایی و فرصت پیشرو هستند، تجلیل کرد. از میان صدها ورودی، ۴۴ روستا از ۳۲ کشور به عنوان بهترین روستاهای گردشگری توسط UNWTO معرفی شدند.

ازبکستان، میزبان بیست و پنجمین مجمع عمومی

علاوه بر جلسه موضوعی، سومین روز از بیست و چهارمین اجلاس مجمع عمومی UNWTO بار دیگر شاهد نشست اعضا برای بحث و بررسی و تصویب برنامه کاری دو سال آینده بود. در دستور کار، عزم رهبری UNWTO برای نزدیک‌تر کردن دبیرخانه به کشورهای عضو بود، که نمونه آن اولین دفتر منطقه‌ای خاورمیانه بود که در ژوئن سال جاری افتتاح شد و توسط کشورهای عضو در مجمع عمومی تصویب شد. چندین عضو ابراز تمایل کردند که دفاتر منطقه‌ای آینده را میزبانی کنند و از این رو به عنوان مراکزی برای کار UNWTO در مناطق خود خدمت کنند.

اعضا به ازبکستان برای میزبانی بیست و پنجمین مجمع عمومی UNWTO رای دادند که قرار بود در سال ۲۰۲۳ برگزار شود و با بررسی طرح‌ها برای ایجاد یک کارگروه جدید برای «طراحی مجدد گردشگری برای آینده» موافقت کردند. علاوه بر این، بالی در اندونزی به عنوان میزبان روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۲ تایید شد که قرار است با موضوع «بازاندیشی در گردشگری» برگزار شود، در حالی که عربستان سعودی نیز به طور مشابه به عنوان کشور میزبان روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۳ تایید شد که تحت عنوان «گردشگری برای سرمایه‌گذاری سبز» است.

مجمع عمومی همچنین به تعهدات خود در رابطه با انتخابات عمل کرد و کشورهای عضو از نامزدهای اعضای جدید برای خدمت در کمیته جهانی اخلاق گردشگری حمایت کردند. بعلاوه، حضور ۱۷ کشور در شورای اجرایی UNWTO از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ تایید شد و پورتوریکو به عنوان نماینده اعضای وابسته خدمت می‌کند.

* ترجمه: بابک صوفیانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.