08 آذر اخبار صنعت گردشگری
شالبافیان:
نمایشگاه گردشگری تهران باید محل ملاقات ذینفعان باشد.
بهگزارش میراثآریا و بهنقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی علیاصغر شالبافیان در نشست شورای سیاستگذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که قرار است از تاریخ ۹ لغایت ۱۲ بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاههای بینالمللی استان تهران برگزار شود، موضوع بررسی برنامه و اقدامات کمیتههای تخصصی این رویداد را با حضور روسای هر بخش و فعالان گردشگری مربوطه در دستور کار قرار داد و گفت: «نمایشگاه گردشگری تهران باید محل ملاقات ذینفعان گردشگری باشد؛ از این رو هر الزامی که برای تحقق این مهم نیاز بود را میپذیریم. این الزام شاید کاهش تعداد بازدیدکنندگان، کاهش تعداد غرفهها و یا حتی پایین آمدن جذابیتهای بصری این رویداد برای عموم باشد.»
او افزود: «با توجه به اینکه مخاطب اصلی این رویداد فعالان گردشگری هستند؛ لذا پیشنهاد تقسیمبندی ایام برگزاری نمایشگاه به ۲ بخش عمومی و تخصصی بررسی شد. بر این اساس با اعلام زمان بازدید شامل ۲ روز نخست برای حضور بخش خصوصی برای تعامل و برگزاری نشستهای B۲B و ۲ روز بعد به منظور مشارکت مردمی و حضور عموم، موافقت جمعی بهعمل آمد.»
بنا به گفته معاون گردشگری رویکرد جدید نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران حرکت از سوی مخاطبان عام به سوی مخاطبان خاص است.
شالبافیان با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال موضوع محور خواهد بود؛ خاطرنشان کرد: «در تلاشیم در همه غرفهها اعم از داخلی و خارجی به محصولات متنوع گردشگری از جمله گردشگری کشاورزی، خوراک، سلامت، دریایی و غیره بپردازیم و از حضور بخشهای فرابخشی مرتبط از جمله نهادهای تاثیرگذار در امر سفر، حمل و نقل، بانکهای عامل و بیمهها بهرهمند شویم.»
شالبافیان همچنین در پایان این نشست مداقه بیشتر در برنامه هر یک از کمیتههای تخصصی نمایشگاه گردشگری تهران را در دستور کار روسای مربوطه قرار داد و از آنها خواست تا با جزییات بیشتر برنامهریزی صورت گرفته را ارائه کنند.
هماکنون کمیتههای «روابط عمومی و اطلاع رسانی»، «بین المللی و تشریفات»، «امور استانها»، «آموزش»، «گردشگری الکترونیک» و «استارت آپها»، «پشتیبانی» و نیز «حفاظت و حراست» ذیل شورای سیاستگذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران تشکیل شده است.
Sorry, the comment form is closed at this time.