01 آبان اخبار صنعت گردشگری
معاون گردشگری در تشریح راهبرد معاونت گردشگری مطرح کرد:
توزیع نمایشگاههای گردشگری در سراسر کشور
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: راهبرد ما در معاونت گردشگری این است که برگزاری نمایشگاههای گردشگری و صنایع وابسته، تنها در تهران متمرکز نباشد و در سطح استانهای سراسر کشور و در زمانهای مختلف در طول سال توزیع شود، از این رو برپایی نمایشگاه بینالمللی اخیر در تبریز نمونهای از تجلی این راهبرد است.
به گزارش میراثآریا و به نقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، علیاصغر شالبافیان با بیان این خبر گفت: متمرکز شدن رویدادهای گردشگری از جمله برپایی نمایشگاهها در تهران یکی از موانع عدم رشد و گسترش همگون این صنعت در بستر کشور است، از این رو یکی از اصلیترین راهبردهای معاونت گردشگری در این زمینه تلاش برای حمایت استانها در برگزاری نمایشگاههای گردشگری و صنایع وابسته است.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر نمایشگاه گردشگری تهران که هر ساله در بهمن ماه برگزار میشود، استانهای دیگر نیز میزبان رویدادهای مشابه هستند، افزود: استان آذربایجانشرقی با برپایی نمایشگاه تبریز که اخیرا به پایان رسید و نیز استانهای اصفهان، فارس، خراسانرضوی و کردستان نیز نمونههایی از تجلی راهبرد مذکور هستند.
او همچنین در ارزیابی برگزاری نمایشگاه بینالمللی گردشگری و دهمین نمایشگاه ملی صنایعدستی تبریز که طی روزهای ۲۶ الی ۲۹ مهرماه جاری برگزار شد، گفت: این رویداد با تعداد ۳۸۵ غرفه از تمام استانها و نیز کشورهای ترکیه و عراق آخرین دستاوردها، نرم افزارها و سختافزارهای خدمات مسافرتی و جهانگردی و همچنین صنایعدستی خود را در ۱۱ هزار مترمربع به نمایش گذاشت و توانست در فرصتی محدود توانمندیهای شایسته استانها را در حوزه صنعت گردشگری عرضه کند.
معاون گردشگری خاطرنشان کرد: نمایشگاه گردشگری تبریز تبلور همت و فعل خواستن است و از آنجایی که رویکرد مهم ما در راستای برگزاری نمایشگاههای گردشگری تمرکززدایی از مرکز و توسعه آن در استانها است، این امر طی روزهای اخیر ضمن استقبال قابل توجه مردمی به شایستهترین حالت محقق شد.
شالبافیان در پایان تاکید کرد: بر این باورم که استانهای غنی همچون آذربایجانشرقی در آیندهای نزدیک نه تنها موقعیت توسعه گردشگری منطقه خود را فراهم خواهند کرد، بلکه با ظرفیتهای جغرافیایی، فرهنگی، هنری و تاریخی، ایران اصیل را به جایگاه اصلی گردشگری خود در عرصه جهانی خواهند رساند.
Sorry, the comment form is closed at this time.