اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

از سوی دبیرخانه کمیته امنیت اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا

دستورالعمل ورود گردشگران خارجی منتشر شد.

 

دستورالعمل ورود گردشگران خارجی منتشر شد

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، این دستوراالعمل با هدف فراهم کردن حضور گردشگران خارجی به کشور با حفظ سلامت شهروندان و توسعه فعالیت‌های گردشگری با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تدوین شده است و عملکرد سایر دستگاه‌ها درخصوص مفاد آن به صورت دوره‌ای از سوی وزارتخانه به وزارت کشور ارائه خواهد شد.

بر اساس این دستورالعمل ۱۹ وظیفه برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پنج وظیفه برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۳ وظیفه برای وزارت امور خارجه، هشت وظیفه برای وزارت راه و شهرسازی، پنج وظیفه برای وزارت کشور، سه وظیفه برای بیمه مرکزی، دو وظیفه برای وزارت اطلاعات، پنج وظیفه برای نیروی انتظامی، هفت وظیفه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و شش وظیفه برای سازمان صدا و سیما تعیین شده است.

نظارت بر اجرای این دستورالعمل بر عهده وزارت گردشگری بوده و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری و گزارش‌های لازم را به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه می‌کند. در صورت‌عدم اجرای مفاد این دستورالعمل توسط دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تاسیسات گردشگری دارای مجوز، وزارت گردشگری مطابق مقررات مربوطه اقدام می‌کند.

بر اساس ضوابط این دستورالعمل ورود و خروج مستقیم و غیرمستقیم مسافری (گروهی و- انفرادی) اتباع ایرانی و خارجی از/به مرزهای زمینی همانند مرزهای هوایی، با ارائه کارت واکسن، آزمایش PCR منفی و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اول آبان ماه سالجاری بلامانع است.

این مصوبه شامل تردد مستقیم و غیرمستقیم از/به کشورهای پر ریسک اعلامی از سوی سازمان جهانی بهداشت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخواهد شد. چنانچه در روند بیماری کشورهای همسایه تغییری حاصل شود که نیازمند اعمال محدودیت یا ممنوعیت تردد مسافری باشد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مرجع تخصصی مراتب را اعلام می‌کند. به‌منظور مدیریت روند بیماری در داخل تردد مسافری (انفرادی- گروهی) با اولویت ۱۵ مرزهای زمینی که دارای امکانات و زیرساخت‌های لازم است، از تاریخ یاد شده آغاز خواهد شد. صدور روادید گردشگری برای مترددین از مرزهای بین‌المللی در چارچوب دستورالعمل تردد مسافرین از سوی وزارت امور خارجه بالامانع است.

متن کامل این دستورالعمل از طریق این لینک قابل مشاهده است.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.