اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

مهندس ضرغامی در دومین همایش بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی:

کشورمان در دنیا تبدیل به یکی از قطب‌های کم‌نظیر گردشگری سلامت شده است/ سلامت گردشگری سلامت باید حفظ شود/به جامعه سلامت کشور ادای احترام می‌کنم.

کشورمان در دنیا تبدیل به یکی از قطب‌های کم‌نظیر گردشگری سلامت شده است/ سلامت گردشگری سلامت باید حفظ شود/به جامعه سلامت کشور ادای احترام می‌کنم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حوزه درمانی و اقلیم‌های متنوع کشورمان موجب شده تا ایران در دنیا تبدیل به یکی از قطب‌های کم‌نظیر گردشگری سلامت شود.

به گزارش میراث آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز دوشنبه 26 تیرماه 1402 در دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه حضور من در این رویداد ادای احترام به جامعه پزشکی، کادر سلامت و درمان است، بیان کرد: پزشکی جزو شریف‌ترین مشاغل بشری در طول تاریخ است. به‌ویژه در سال‌های اخیر جلوه‌های برجسته‌ای از این شرافت به دنیا نشان داده شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه دوران کرونا نشان داد فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی تنها محدود به دوره دفاع مقدس نبوده است، ادامه داد: در دوره سخت کرونا معلوم شد دفاع مقدس صرفا یکاتفاق نبوده و ایثار یک جریان ریشه‌دار و اصیل در ایران است که در دوران کرونا در ابعاد گسترده‌تری نشان داده شد.

او با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری سلامت با توجه به مزایایی که دارد، تصریح کرد: حوزه درمانی و اقلیم‌های متنوع کشورمان موجب شده تا ایران در دنیا تبدیل به یکی از قطب‌های کم‌نظیر گردشگری سلامت شود.
مهندس ضرغامی پزشکان حاذق، برجسته، متخصص و مشهور در دنیا، تجهیزات پیشرفته و قیمت مناسب را سه مزیت ایران نسبت به سایر کشورها در این حوزه عنوان کرد.

سلامت گردشگری سلامت باید حفظ شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اینکه گردشگری سلامت باید به نحو احسن انجام شود، افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، وزارت بهداشت و درمان، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد همگی باید در کنار هم تلاش کنند تا سلامت گردشگری سلامت را حفظ کنند.

او به همکاری خوب شکل گرفته بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت بهداشت و درمان در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در دوران گذشته برخی مشکلات مطرح بود و امروز دو وزارتخانه تعاملات خوبی را با یکدیگر شروع کرده‌اند و همکاری خوبی برقرار شده است.

مهندس ضرغامی از دلالی و سوداگری در حوزه گردشگری سلامت به‌عنوان خط قرمز نام برد و بر نگاه آسیب‌شناسانه و نظارت دقیق در این حوزه تاکید کرد.

فعالیت 700 دفتر خدمات مسافرتی در حوزه گردشگری سلامت

او ادامه داد: آژانس‌های مسافرتی و دفاتر معتبر دارای مجوز باید به‌طور مستقیم این مسئولیت را عهده‌دار شوند. ۷۰۰ دفتر خدمات مسافرتی در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند که اگر این فرآیند از طریق آژانس‌های رسمی انجام شود بخش مهمی از این آسیب رفع می‌شود.

مهندس ضرغامی با اشاره به ۲۴۰ بیمارستان و مراکز درمانی دارای مجوز آی.پی.دی تصریح کرد: زمانی که اقدامات بیمارستان‌محور و فرآیند از طریق دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز انجام شود می‌توانیم ادعا کنیم تا حد زیادی تخلفات، سوداگری‌ها و دلالی مهار شده است.

او در پایان بر توجه به اخلاق‌های انسانی و شرافت در کنار اقتصاد گردشگری تاکید کرد.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.