اخبار صنعت گردشگری

اخبار صنعت گردشگری

صدها پرواز در ایتالیا در فصل اوج گردشگری لغو شد.

صدها پرواز در ایتالیا در فصل اوج گردشگری لغو شد

صدها پرواز در سرتاسر ایتالیا روز شنبه لغو شدند و مسافران در اوج فصل گردشگری مجبور شدند برنامه‌های جایگزینی را انجام دهند، زیرا اتحادیه‌های حمل‌ونقل هوایی دو روز پس از اعتصاب کارکنان قطار که خدمات ریلی را فلج کرد، به صورت برنامه‌ریزی‌شده تعطیل کردند.

به‌گزارش میراث آریا، تابستان در ایتالیا اغلب فصل اوج اعتصاب‌های حمل‌ونقل، سرگردانی مسافران و گردشگران است، زیرا اتحادیه‌ها خواستار قراردادها و شرایط کاری بهتر هستند. امسال، اعتصاب‌ها در بحبوحه رونق گردشگری پس از دو سال تلفات و محدودیت‌های دوران همه‌گیر کرونا شروع شده است.

شرکت هواپیمایی ملی ITA اعلام کرد که ۱۳۳ پرواز را لغو کرده است که بیشتر آن‌ها داخلی بوده‌اند، اما چند پرواز هم به مقاصد اروپایی مانند مادرید، آمستردام و بارسلون بودند. خطوط هوایی ارزان‌قیمت Ryanair  و Vueling ده‌ها پرواز دیگر را به دلیل اعتصاب از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر لغو کردند. کارگران اعتصابی شامل خلبانان، مهمانداران هواپیما، کارگران حمل و نقل چمدان و پرسنل فرودگاه بودند.

وبسایت فرودگاه ناپل نشان داد که ده‌ها پرواز از ساعت ۱۰ صبح لغو شده‌اند و صحنه مشابهی هم در فرودگاه لئوناردو داوینچی رم مشاهده شد.

یک گردشگری از فیلادلفیا که با ۳۵ نفر از اعضای خانواده‌اش سفر می‌کرد، اظهار تاسف کرد و گفت: پرواز ما لغو شد. همه برنامه‌های ما به هم ریخت. این اتفاق وحشتناکی است. واقعا، واقعا وحشتناک است.

اتحادیه‌های کارگری  Filt Cgil، Uiltrasporti  و Ugl Trasporto گفتند که اعتصاب را به دلیل اختلافات قراردادی با مالتا ایر، که پروازهای رایان ایر را انجام می‌دهد، شروع کرده‌اند. رایان ایر با انتشار یادداشتی در وبسایت خود از لغو و سایر اختلالات ناشی از اعتصاب که خارج از کنترل آنها بوده است، عذرخواهی کرد.

سارا دی مارکو، سخنگوی Filt Cgil، دولت را به خاطر اینکه تا آخرین لحظه منتظر ماند و ملاقاتی با اتحادیه‌ها ترتیب نداد که قراردادهای کاری آنها را تمدید کند، مقصر دانست. او گفت: ما از ایجاد ناراحتی برای مشتریان خوشحال نیستیم زیرا این هدف ما نیست.

دی مارکو افزود: آن‌ها می‌خواستند زودتر و نه یک روز قبل از اعتصاب، با مقامات وزارتخانه ملاقات کنند و این اقدام تلاشی برای به تعویق انداختن یا جلوگیری از اعتصاب آنها بود.

روز پنجشنبه، مسافران و گردشگران در ایستگاه‌های قطار در سراسر کشور سرگردان شدند، زیرا اعتصاب کارگران راه‌آهن خدمات این بخش از حمل و نقل ایتالیا را فلج کرد، از جمله قطارهای سریع‌السیر که معمولا تضمینی هستند.

یک مسافر دیگر خودش را برای پرواز به لندن به فرودگاه رم رسانده بود و متوجه شد که باید چند روز دیگر در این شهر بماند تا بتواند سفرش را ادامه دهد. او عنوان کرد: ما عاشق شهر رم هستیم، بنابراین هیجان‌زده‌ایم که بتوانیم چند روز دیگر هم اینجا بمانیم، اما واضح است که این اتفاق ناامیدکننده است. من یک پسر کوچک دارم و می‌خواهیم زودتر به خانه برگردیم. البته ما در انگلیس هم شاهد اعتصابات هستیم و تقریبا به این وضع عادت کرده‌ایم.

*ترجمه: اسدالله حقانی

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.